Möödunud nädalavahetusel anti Lätis start kohalikule autoralli meistrivõistlusele, mille jooksul peeti ka üks Eesti meistrivõistluste etappidest. Raplamaa võidusõitjad näitasid naabrite juures head taset, tuues koju mitmeid poodiumikohti.
Sel aastal jäi majanduslikel põhjustel ära üks Eesti meistrivõistluste etapp Võrus. Asendus sellele leiti Lätist Rallijs Cesise näol, kuhu olid meie rallisõitjad oodatud mõõtu võtma. Naabrite juures ootas võidusõitjaid ees kaheksa katset kogupikkusega 97,38 kilomeetrit, peamiselt kruusateel.
Mitmepäevane mõõduvõtmine kulges Raplamaa sõitjatele põnevalt. BMW-ga EMV6 klassis võistelnud Taavi Niinemets ja Esko Allika tulid oma klassis teisele kohale. Klassivõitu takistas meeste sõnul 5. katse alguses koostöö lõpetanud generaator ning viimasel katsel purunenud rehv. Veel avastasid mehed teise katse lõpul, et probleeme on ka mootoriga, mis tekitas võimsuse kadu.
”Kiiruskatsed olid ülivägevad ja meile hästi meeldisid. Võib-olla ka sellepärast õnnestus kiiruslikus mõttes hästi. Mõni ütles, et oleksime viimase katse võinud rahulikumalt võtta, aga meil oli väga vaja neid punkte ja selles mõttes oli positiivne, et õnnestus poodiumile ikkagi saada,” rääkis Niinemets.
Veoautode GAZ51 arvestuses läks mõõtu võtma kuus veokapaari, kes kõik jõudsid edukalt finišisse. Meie mees Martin Kio koos kaardilugeja Toomas Tissoniga said ralli lõppedes astuda poodiumil kõrgeimale astmele. ”Eesmärk oli võita ning seda me ka tegime,” ütlevad mehed oma sotsiaalmeediakontol.
Ralli ei möödunud neilgi probleemideta. Juba esimese katse lõpus hakkas autol roolivõim ”jukerdama” ning viimased kolm kurvi tuli meestel läbida meherammuga. Teisel päeval oli sõitjatel enesetunne aga kindlam kuni hetkeni, mil rööpast läbi sõites muutus auto rooli asend. ”Võtsime tublilt hoogu maha ning tagatipuks anti katsel veel punane lipp, sest Läti ekipaaži Renault Clio oli leeke võtnud. Nii andsime veel neile oma kustuti, et neil auto maha ei põleks. Pika vaidlemise käigus saime katse lõpust uue, sest vastasel juhul poleks meid ilmselt järgmisel katsel starti lastud,” kirjeldavad mehed juhtunut.
Probleemid rooliga jätkusid ning Kio sõnul oli parasjagu hirmus sõita autoga, mis vahel keeras ja vahel mitte. Ralli õnnestus meestel lõpetada siiski esikohal ning kaheksast sõidetud kiiruskatsest võideti seitse. Veokate klassis pääsesid poodiumi kolmandale kohale Märjamaa Rally Teami sõitjad Veiko ja Toivo Liukanen.