Transpordiameti esindajad käisid omavalitsusjuhtidele aru andmas. Jutuks tulid nii eesootavad eelarvekärped kui ka Tallinna-Rapla-Türi maantee keskpiirde tulevik.
Järgnevad aastad ei tule riigiteede valdkonnas kerged. Ees ootavad valusad kärped, millest ei jää puutumata ka Raplamaa. Raplamaa Omavalitsuste Liit (ROL) kohtus möödunud neljapäeval Transpordiameti esindajatega, et arutada riigiteedega seotud murekohti ja tulevikuplaane. ROL-i ette astusid täiskogu istungil teehoiuteenistuse põhja osakonna juhataja Viktor Kisseljov ja põhja osakonna korrashoiu ning liikluskorralduse üksuse juhataja Margus Magus.
Üheks kõige kuumemaks teemaks kujunes Tallinna-Rapla-Türi maanteele 2019. aastal paigaldatud keskpiire, millega omavalitsusjuhid rahul ei ole. Kisseljov rääkis, et Transpordiamet näeb, et enne piirde paigaldamist olid teel ühtmoodi üksikud õnnetused, nende hulgas ka hukkunuga laupkokkupõrge. Pärast keskpiirde paigaldamist ei ole juhtunud laupkokkupõrkeid, kuid on suurenenud varakahjuga õnnetuste hulk ja loomadega seotud õnnetused. Järgmisel aastal on Transpordiametil kavas teekatet remontida, seda küll lõigul, mis jääb Rapla maakonna piiridest välja, kuid puudutab pealinna suunas liikujaid.
Võtavad piirde ära, küll siis laubakad tulevad!
Polnud neid ennegi. Sirge tee, täiest mõttetu piire – mingi traktor sõidab seal ja kiirabi või päästeamet venib taga. Veel hullem, kui avarii või auto rike – möödasõiduks ruumi pole.
Teises artiklis oli, et jalgratturist möödasõiduks on Saksamaal ohutu vahe nõudeks min 1,5 m. Antud lõigul on sõiduradade laiust hoopis keskelt vähendatud.