5 C
Rapla
Esmaspäev, 25 nov. 2024
RSKohila valla teede olukord paraneb tasapisi

Kohila valla teede olukord paraneb tasapisi

Helerin Väronen / illustreeriv foto: Siim Solman.

Kruusateed on üle Eesti halvas seisukorras. Kohila vallas katkestati selle tõttu ka näiteks prügivedu, mis nüüdseks on osaliselt taastatud. Teelõik Kurtna-Vilivere vahel oli aga veel mõni aeg tagasi nii hullus seisus, et sõiduautod jäid sinna kinni.

Vallavanem Heiki Hepner sõnas, et see tee on üks neist õnnetutest, mis iga aasta valmistavad probleeme. Tegemist on nõukogude ajal ehitatud teega, mille põhi on tehtud põlevkivituhaga. Kevadel muutub sellise tee kandevõime nõrgaks, kuid nii hullu seisu, kui sel kevadel, pole viimastel aastatel olnud. Nüüdseks on küll olukord paranenud ja Hepner sõnas, et sõiduautoga saab tee läbida, raskemat tehnikat nagu koolibuss ja prügiveomasin ei ole aga saanud veel teele lasta. Bussid sõidavad seega lühendatud marsruudil.
Kehtestatud on ka kiirusepiirang 30 km tunnis ja paigaldatud aukliku tee märk.
Teelõik kuulub samaaegselt kahele vallale. Peale Kohila haldab seda ka Saku vald, kes on nüüdseks hakanud tee paremaks muutmisel end liigutama. Tee põhi on kaetud killustikuga ja selle peale veetud kruus.
Kohila vald on üritanud Saku vallaga läbi rääkida ühe piirilõigu korrigeerimises. Hetkel jookseb valdade piir nii, et tee kuulub Saku vallale, kuid majad selle ääres asuvad Kohila vallas. Kohila vald sooviks ka teed oma hooldusalasse.
Praegu hoiab teehooldaja teelõigul igapäevaselt silma peal ja jooksvalt tuuakse killustikku juurde. Ka vallavanem hoiab ennast olukorraga kursis, et vajadusel teehooldajatele infot edastada. Hepner sõnas, et tee olukord peegeldab tegelikult valdkonna alarahastamist. Kurtna-Vilivere tee kvaliteetselt kordategemine maksaks umbes miljon eurot. Ilma lisatoetuseta vallal sellist raha ei ole.
Kuid see tee pole ainus, mis hooldust vajab. Umbes samas seisus oli Hepneri sõnul Kallaste tee, kuhu ka erandkorras killustiku veeti. Teehooldustöid saab aga suuremas mahus teha alles siis, kui teed on muutunud kuivemaks. Samuti tuleb Hepneri sõnul hakata kevadel eelmise aasta haavu lakkuma ja märjast suvest kannatada saanud kruusateesid kruusa ja mõnes kohas killustikuga täitma. Kuid lihtsalt hooldusest mitmes kohas ei piisa, lisas vallavanem.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare