Maanteeamet rahuldas MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus (PEÜTK) rahalise taotluse osaliselt, kuid nädal tagasi polnud veel selge, mida see täpsemalt Rapla maakonna avalike liinide jaoks tähendab. Nüüd sõnas PEÜTK tegevdirektor Vello Jõgisoo, et Raplamaa plaanid saab ellu viia esialgselt kavandatud mahus.
See tähendab näiteks seda, et 2019. aastal pikendatakse Alu – Rapla avalikku bussiliini kuni Rapla raudteejaamani. Plaanis on ka teisi muudatusi. Millal need täpselt käiku lähevad, seda ei osanud Vello Jõgisoo veel öelda. Küll aga on neid kõiki arutatud Raplamaa kohalike omavalitsuste juhtidega ning heakskiidu on need saanud ka Maanteeametilt.
“Otsus, et Rapla saab muudatused planeeritud mahus 2019. aasta jooksul kätte, on tänaseks Põhja-Eesti ÜTK langetatud. Mis järjekorras ja millal täpsemalt muudatused tehakse, selgub töö käigus. Osa muudatustest on tänaseks päevaks tehtud ja osa tegemisel. Muudatuste tegemise kiirus sõltub ka sellest, kui kiiresti leiab tänane vedaja (Hansa Bussiliinid AS) bussid ja bussijuhid,” selgitas Jõgisoo.
Järgnevalt on välja toodud Raplamaa avalikud liinid, mida ootavad tänavu ees muudatused või millele lisandub väljumisi: Rapla – Järvakandi, Alu pikendamine Rapla raudteejaama, Alu, Märjamaa – Vana-Vigala – Märjamaa (liin 39), Märjamaa – Rapla, Prillimäe – Kohila – Rapla, Aespa – Hageri – Kohila – Rapla, Kaiu – Ingliste – Rapla, Rapla – Kaerepere – Kehtna (liin 20).
See kõik kokku tähendab, et võrreldes 2018. aastaga lisandub tänavu Raplamaa avalikele liinidele 411 880,5 liinikilomeetrit.