Kuigi Elroni kodulehel on info, et alates 15. veebruarist tõusevad rongipiletite hinnad keskmiselt 5% ning mitmetel sõitudel jääb hind endiseks, tõusevad Rapla maakonna reisijate jaoks hinnad mõnel juhul lausa üle 50%.
Hinnatõusu juures mängib rolli see, et muudetud on ka tsoonide piire, mis ongi põhjus, miks piletihinnad just Rapla maakonna reisijate jaoks kõvasti muutuvad. Varem kuulus Lelle ja Rapla vahel olev Keava peatus 4. tsooni, nüüd on aga tsoonide piirile jääva peatuse jaoks kehtestatud eraldi hind. Selle kohta pole Elron aga klientidele informatsiooni jaganud.
Elroni müügi- ja arendusjuhi Ronnie Kongo sõnul on tõesti olukorra parandamiseks tehtud selline muudatus, kus kõigis tsoneeritud ala viimastes peatustes kasutatakse ühelt poolt tsoonipõhiseid hindu ja teiselt poolt peatusepõhiseid hindu.
See tähendab, et kui näiteks praegu maksab pilet Lellest 4. tsooni (kus asub Rapla) 1,1 eurot, siis pärast hinnatõusu tuleb tasuda juba 1,7 eurot. Kärust Raplasse maksab rongisõit praegu 1,3 eurot, pärast hinnatõusu juba 2 eurot. Selline hinnavahe on igapäevasõitja rahakotile igati suur väljaminek.
„Mõistan, miks konkreetsel juhul küsimusi tekib – 55% hinnatõus (Lelle-Rapla puhul) on tõepoolest suur ja võib tunduda ka ebaõiglane. Seni oleme Lelle poolt sõites käsitlenud kõiki peatusi alates Keavast kuni Lohuni täies ulatuses 4. tsooni peatustena. Seega on hind olnud sama, sõltumata sellest, kas sõidetakse Keavani või Lohuni. Lelle-Lohu sõidu puhul tuli maksta kõigest 1.10, mis ei ole kuidagi läbitava vahemaaga (üle 30 km) kooskõlas,“ selgitas Elroni müügi- ja arendusjuht ning lisas, et tehtud muudatus võimaldab müüa eri hinnaga pileteid Lellest Keavasse ja Lellest teistesse 4. tsooni peatustesse ning tagada, et hinnad ja läbitavad vahemaad on omavahel paremini vastavuses.
„Konkreetse näite puhul võimaldab Lellest 4. tsooni ostetud pilet sõita 17,5-32,2 km (sõltuvalt, kas sõidetakse Raplasse või Lohuni) hinnaga 1.70. Võrdluseks võib tuua näiteks sõidu Saku-Kohila, kus kahe tsooni pilet hakkab 15,7 km sõidu eest maksma 1.90. Seega viime hinnad senisega võrreldes paremini vastavusse läbitud vahemaaga, ilma et see tähendaks kellegi jaoks ebaõiglaselt kõrget piletihinda.
Tsoonide arvestuse muutus tähendab ka näiteks seda, et sõidu hind Keava ja Käru vahel ei tõuse üldse,“ lisas Kongo selgituseks.
Tsoonide muutmine ning uute hinnakirjade tutvustamine on tekitanud parajat segadust. On justkui ebaloogiline, et Tallinn-Keava pilet maksab 2,80 eurot ning Tallinn-Lelle 4 eurot, kuigi vahemaa Keava ja Lelle vahel on väga väike.
Mariliis Vest / foto: Siim Solman