Mari Tammar
Valtus tegutseval näo-, keha- ja juuksehooldusvahendeid tootval ettevõttel Blessix on sageli laod tühjad, sest nende toodete nõudlus on suurem kui pakkumine.
Mainekal Londoni ilutoodete võistlusel seitsmenda koha saavutanud ettevõte saadab oma tooteid kogu Euroopasse, ent ka Jaapanisse, Venemaale ja Austraaliasse.
„Tõrge on tingitud sellest, et nõudlus on ületanud pakkumise, ehk tooted saavad kiiresti otsa, kuid uue partii valmistamine võtab aega,” selgitab Blessixi asutaja Sigrid Keskküla ja lisab, et nad otsivad lahendusi, kuidas oma tootmisvõimekust suurendada.
„See tähendab meie jaoks seda, et peame tõstma koguseid ja seda me septembris taas kord teeme. Tõrge on tekkinud eelmise aasta detsembrist, mil osteti kõik laod tühjaks, kuid nüüd hakkame vaikselt rea peale saama. Me ei olnud valmis ega adunud, et meil on nii palju kliente,” räägib Keskküla. Enamik tooteid on praegu siiski saadaval.
Kuna nende toodete säilivusaeg on suletuna aasta, nad suuri partiisid lattu seisma ei tooda.
Kokku on Blessixil 27 erinevat toodet ja kolm uut on töös. Kõige populaarsemad on kullakreem ja juuksesiid. Viimane neist pälviski 2018. aasta Pure Beauty Global Awards’i võistlusel 1843 toote hulgast seitsmenda koha. „Meie tooteid on auhinnatud üheksal korral, millest üks oli rahvusvaheline võistlus,” räägib Keskküla sellest, et mitmeid tunnustusi on saadud ka Eestis.
„Meie tooted on eelkõige mõeldud salongidele ja butiikidele, mitte suurde kaubandusse. Põhjus on lihtne: meie tootmisvõimekus on veel väike ja edasimüük tõstab omakorda hinda. Kõige paremini toimib veebipood, saadame tooteid Euroopasse, Venemaale ja isegi Jaapanisse ja Austraaliasse,” räägib Keskküla.
Blessix alustas tegevust kaks aastat tagasi, kuid enne seda käis kolm aastat tootearendus ja testimine. „Tootmismahud on kasvanud ja kasvavad veelgi. Kuu mahud on erinevad, näiteks juuksesiidi tootsime augustis 200, aga oktoobris 1000. Kullakreemi mahud on väiksemad, kuid peame mahtusid oluliselt tõstma,” selgitab Keskküla.