Kohila vallavolikogu tegi Rail Balticu planeerijatele ametlikult ettepaneku lisada trasside vรตrdlusesse ka Nabala-Tuhala looduskaitseala lรคbivad trassialternatiivid. Vallavolikogu otsustas seda รผhehรครคlselt oma eilsel istungil. Ettepaneku seda teha tegi volikogu Rail Balticu ajutise komisjoni esimees Allar Haljasorg.
โVรตttes aluseks Rail Balticu projekti lรคhteรผlesannet leida otsesem ja kiirem tee rahvusvahelisele rongiรผhendusele, siis Nabala-Tuhala looduskaitseala lรคbivate trassialternatiivide vรคlistamine ei aita kuidagi pรผstitatud eesmรคrgi saavutamisele kaasa,โ pรตhjendas Haljasorg. โRail Balticu kui joonobjekti mรตju looduskaitsealale ei ole piisavalt tรตendatud. Lisaks on tรคnaseks kokkulepitud Rail Balticu trass kรผmneid miljoneid eurosid kallim.โ
Haljasoru sรตnul ei tรคhenda see ettepanek kindlasti kaitseala moodustamise mรครคruse ja kaitse-eeskirja kohest muutmist.
โJuhul, kui siiski osutub vรคljavalituks trassialternatiiv, mis lรคbib Nabala-Tuhala looduskaitseala, siis kindlasti ei tรคhendaks see seda, et kaitsealal oleks lubatud maavara kaevandamine,โ rรตhutas Haljasorg.
Haljasorg รผtles, et ettepanekut tegema ajendas teda ka eelmisel esmaspรคeval Kohila gรผmnaasiumi saalis peetud Rail Balticu eskiislahenduse tutvustamise avalik arutelu, kus kรตnealune teema jutuks tuli.
Kohila vallavolikogu andis oma otsusest teada Tehnilise Jรคrelevalve Ametile, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile, Maanteeametile ja Rapla maavalitsusele.
Nabala-Tuhala looduskaitseala moodustati valitsuse mรครคrusega mullu novembris.
Vivika Veski

