Alatest tänasest on etteteatamata suletud Rapla ARK büroo. Selle otsuse vastu tulid täna Rapla ARK platsile meelt avaldama mitmed ettevõtjad, autokoolide esindajad, vallavanemad ning maavanem.
Rapla ARK ümber hakati kogunema kella kaheteistkümne paiku lõunal. Oma sõidukitega olid kohal paljud ettevõtjad. Mitme masinaga olid kohal Agomer rehvid OÜ esindajad, viis maakonna autokoolide esindajat, kohale oli tuldud rekkade, busside, mootorrataste, rollerite, järelkärudega masinatega välja näitamaks oma pahameelt maanteeameti isetegevuse ja selle üle, et ükski nendest masinatest enam kohapeal teenust kasutada ei saa.
Inimestel kaasas olnud loosungitel torkasid silma maanteeameti teerull ning joonistus, kuidas riigireform sõidab teistele justkui hooga tagant sisse. Kui algul arutati seltskonniti omavahel, siis ühel hetkel koguneti platsi keskele, kus seisis maanteeameti peadirektori asetäitja. Valjuhäälselt hakati igast suunast esitama talle teravaid küsimusi, peamiselt selle kohta, miks Rapla ARK nüüd järsku otsustati kinni panna ilma ette teatamata ja inimesi informeerimata. „Miks lõhutakse toimiv süsteem ning miks tehti seda nii kiiresti?“ kostus ühe meeleavaldaja suust. Protestijad nõudsid analüüse, statistikat ja arutelusid, siis alles tegusid. „Kõigepealt sulgeme ja siis alles ütleme, et läks kinni,“ protesteeris üks osaleja.
Oli ka konkreetsemaid küsimusi, näiteks selle kohta, miks ei ole maanteeametil mootorratta lubade tegemiseks vastavat tehnikat. Maanteeameti esindajad tunnistasid, et nii on ja lubati tulevikus vastav tehnika hankida. Rahvas ei olnud ka sellega rahul, sest elatakse nüüd ja praegu, mitte ainult tulevikus. Väga palju oli küsimusi selle kohta, millised hakkavad olema järjekorrad Tallinnas ja Sauel, kui Raplast kaob B-kategooria sõidueksami tegemise võimalus.
Maanteeameti peadirektori asetäitja vastustest võis välja lugeda, et peamiseks põhjuseks, miks Rapla ARK kinni pannakse, on eksamisüsteemi muutmine. Maanteeameti esindaja sõnul parandab teises linnas, näiteks Tallinnas, sõidueksami tegemine liikluskultuuri ja liiklusohutust. Teiseks tõi ta välja argumendi, et kuna inimene peab oskama sõita igal pool, ei ole vahet, kus eksamid tehakse. Selle väite peale vastas aga rahvas, et pigem on Tallinna inimesed need, kes Raplas sõita ei oska. Direktori asetäitja rõhus palju ajaloole, millest rahvas kuulda ei tahtnud. Avaldati kindlat soovi arutleda vaid tänase, homse ja tuleviku üle.
Küsimusi inimestel jagus. Lõpptulemusena jäi siiski arusaamatuks, miks nii järsk ümberkorraldus tehtud on. Viimasena kõlas rahva seast ettepanek maanteeameti juhil tagasi astuda ja järele mõelda. Seda ettepanekut saatis. Rapla vallavanem Ilvi Pere pakkus välja, et praegune protsess tuleks peatada, Rapla ARK avada ning siis taas kokku istuda ja rääkida, arutada teemat selliselt, kuidas ettevõtjad ja inimesed saaksid samamoodi edasi tegutseda nagu varem. Maanteeameti esindajad aga Rapla ARKi oma sõnul taasavada ei saa, küll oldi nõus jälle kokku istuma ja teemat edasi arutama.
Mariliis Vest / fotod: Siim Solman