ArvamusTehnoloogiline tippsaavutus vs inimlik kontakt

Tehnoloogiline tippsaavutus vs inimlik kontakt

Postimehe veebilehte sirvides jรคi neljapรคeval pilk pidama uudisel “Raul Siem: postkontorid vรตiks asendada pakiautomaatidega”. Eks ideed rohkem pakiautomaate kasutusele vรตtta on ka varem lauale kรคidud ja รผle aasta tagasi avaldasin samal lehekรผljel samuti selle kohta arvamust.

Kuulasin รคra Kuku raadio โ€œMajandusruumiโ€ saate, et teada saada, mida vรคliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Siem Eesti Posti ja pakiautomaatide kohta veel rรครคkis. See osa Siemi jutust, et nende รผlesanne on tagada kvaliteetne ja traditsiooniline postiteenus, mis oleks kรตigile elanikele kรคttesaadav ja loomulikult just maapiirkondades, on muidugi tore. Nรผรผd olevat Eesti Postil ka ambitsioonikas nรตukogu, kelle plaanid Siem omaniku esindajana heaks on kiitnud, kuna see nรตukogu “viib postiteenuse nii digitehniliselt kui ka kรคttesaadavuse osas uuele tasemele”, nagu ta vรคljendas.

Reklaam:

Vรคga pikalt Siem postkontorite pakiautomaatidega asendamisest ei rรครคkinud, รผtles vaid, et juba praegune pakiautomaatide vรตrgustik on pรคris muljetavaldav, kuid automaatide digitaalsed lahendused saaks viia sellisele tasemele, et need asendaks รผhel hetkel postkontorit. “See on see hรผpe, mida me teha tahame Eesti Postiga. See on see tรคht, mida me pรผรผame praegu. Ja kui me selle kinni pรผรผame, siis ma julgen vรคga selgelt arvata, et me oleme maailmas รผks esimesi selliseid postiteenuse osutajaid, mis toob ka meie kui riigi tรคhe vรคga kรตrgele taevasse,” sรตnas Siem.

Tรตesti, tehnika areneb pรถรถrase kiirusega ja ainus kindel asi siin ilmas on muutus. Nii et kindlasti postiteenus muutub. Meenub ka ettevรตtlusnรคdalal Raul Eametsalt kuuldud Roy Amara lause: me kipume tehnoloogia lรผhiajalist mรตju รผlehindama ja pikaajalist mรตju alahindama. Ehk iga tehnoloogilise lรคbimurde puhul kรคivad kaasas mingid ootused muudatuste suhtes, mis aga ilmselt ei tรคitu, kuid pikemas plaanis toob see muudatusi, mida keegi ei osanud ette nรคha. Nii et eks ole nรคha, kuna vรตi kas รผldse pakiautomaadid piisavalt targaks muutuvad, et inimest asendada. Praegu nรตuab pakiautomaadi kasutamine ka telefoni olemasolu, mida kaugeltki mitte kรตigil pole, nii et tahaks nรคha, kuidas see kรผsimus lahendatakse.

รœkskรตik kui targaks masina teed, vigu teeb ta ikka. Ja mis saab siis, kui mingi suurem viga osaliselt vรตi kogu postisรผsteemi halvab? Tehnoloogia areng muudab kรผll elu mugavamaks, kuid ka haavatavamaks. Nรคiteks kui kaardimaksed on pool pรคevagi hรคiritud, on jama kui palju ja see on hea tรตestus, et sularaha ei saa ega tohi kaduda.

Hakkasin ka mรตtlema sellele suhtlemise aspektile, mis postkontorite ja mรตningal mรครคral postiljoni kรคiguga kaasneb. Pakiautomaat, รผkskรตik kui arukas, ei asenda inimlikku suhtlust. Kuid seda inimeste asendamist teeninduses tuleb aina enam ja kui lรคhtuda eespool mainitud Eametsa jutust, siis kaugemas tulevikus kaovad nรคiteks taksojuhtide, pilootide, kassiiride ja koristajate tรถรถkohad. Vรตib juhtuda, et tulevikus saab inimene pรคeva jooksul kรตik oma pรคevased toimingud tehtud, ilma et ta รผhegi inimesega suhtleks. ร•udne mรตelda tegelikult. Teenindaja naeratus ja paar minutit juttu on palju suurema vรครคrtusega kui see, et pakiautomaadi juures saan samad asjad tehtud paar minutit kiirema ajaga.

Reklaam:

Kรผsisin oma lapselt, et kui tema tรคiskasvanuna tahab pakki vรตi kirja saada, millist viisi ta selleks eelistab, andes variantideks postkasti, postkontori ja pakiautomaadi. Tema aga vastas, et รผldse vรตiks kuller asjad kรคtte tuua. Nii et ikka see inimlik kontakt on see, mida vajatakse. Pluss muidugi mugavus ka.

Arvan, et see tรคht, mida pรผรผda, oleks pigem selline, kus postiteenus on kรผll tehnoloogiliselt tipptasemel, kuid kus ei ole unustatud inimest. Nii inimest kliendina, kuid sรคilinud on ka teenindaja roll.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare