Kuidas hรผvitatakse miljรถรถvรครคrtuse kadu? Mil moel korvatakse pรตllumeestele รผmbersรตit? Need ja veel mรตned kรผsimused jรคid Rail Balticu Harju maakonnaplaneeringu Saku arutelul vastuseta.
Kรผll aga lubas maa-ameti kinnisvara haldamise osakonna juhataja Merje Krinal, et nad mรตtlevad sellele, mida teha maadega, mida raudteetrass ei lรคbi, kuid mis kaotavad trassi tรตttu turuvรครคrtust. โKuna kรผsimus on tรตusetunud, mรตtleme teema peale,โ kinnitas Krinal.
Rail Balticu alla jรครคvate maade omandamine oli รผks teema, mida projekti vedajad Harjumaa koosolekutel augusti lรตpus ja septembri algul tutvustasid. Maade omandamist hakkab lรคbi viima maa-amet, kes oli valmis teinud ka sellekohase video. Sealt selgub, et maaomaniku jaoks on neli vรตimalust: maa vabatahtlik mรผรผk, vahetamine, รผmberkruntimine ja sundvรตรตrandamine. Maade omandamine Harju- ja Raplamaal algab 2017. aastaย lรตpupoole.
Krinal selgitas, et maa omandatakse hetke turuhinnaga. Hindamisel arvestatakse ka detailplaneeringuid ja potentsiaali, nรคiteks รคripotentsiaali. Vรตรตrandamisega seotud kulud kannab riik.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Rail Balticu projekti koordinaator Kristjan Kaunissaare lisas: โTeame, et praegu kรคivad ringi รผlesostjad, kes รผtlevad, et mรผรผge maa ruttu maha, pรคrast tuleb riik ja te ei saa midagi. Sellistele provokatsioonidele palun mitte alluda. Riik ei kavatse kellelgi nahka รผle kรตrvade tรตmmata.โ
Vivika Veski
Loe pikemalt 7. septembri Raplamaa Sรตnumitest



