SisuturundusRail Balticu projektide hetkeseis Raplamaal

Rail Balticu projektide hetkeseis Raplamaal

Rail Baltic Estonia

2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistรถรถd Rapla maakonnas ja Pรตhja-Pรคrnumaa vallas lรตppevad tรคnaste plaanide kohaselt 2023. aasta III kvartali jooksul. Soovime teid kursis hoida projekteerimis- ja ehitustรถรถdega Rapla maakonnas ning ootame taas ka teie kรผsimusi ning tagasisidet.

Ehitustรถรถd Raplamaa rajatistel
Praegu toimuvad ehitustรถรถd Raplamaal viiel objektil – Tagadi tee ja Kรผnka tee viaduktil ning Urge, Loone ja Kalevi รถkoduktil. Tagadi tee viaduktile on rajatud uus Kohila – Kurtna tee muldkeha ning teostatud on enamus maaparandussรผsteemide รผmberehitusest. Hetkel on kรคsil viadukti kandekonstruktsiooni ja pealesรตitude muldkehade ehitus. Urge รถkoduktil on teostatud enamus maaparandussรผsteemide รผmberehitusest ja kรคivad tรถรถd รถkodukti kandekonstruktsiooni ning nรตlvade ehitusega. Kรผnka tee viaduktil kรคib rostvรคrkide ehitus ning alustati postide rajamisega. Loone รถkoduktil jรคtkub vundamentide ehitus koos tugiseintega ning toimuvad suuremahulised mullatรถรถd.
Kalevi รถkoduktil kรคib vรคljakaeve ja nรตlvade ehitus. Peatselt alustatakse ka kandekonstruksiooni ehitusega. Suur vรคljakutse on olnud keskmisest lumerohkem, aga mitte kรตige kรผlmem talv, kuid Rail Baltic Estonia projektijuhtide sรตnul on tรถรถvรตtjad sellega hรคsti toime tulnud. Ehituses olevate rajatiste ehituse lรตpptรคhtaeg on planeeritud kรคesoleva aasta lรตpuks. Hetkel ollakse tรถรถdega kenasti graafikus ning usutakse, et objektid valmivad planeeritud ajaks.
Pรคrnumaa tootmistehases on alustatud Loone รถkodukti kaarelementide tootmisega, mis on mรคrkimisvรครคrne edasiminek ehitajale. รœhe elemendi kaal on ca 25 tonni ning kokku valmistatakse 54 elementi. Tรคnaseks on valminud 1 detail. Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud kรผsimustes Rapla maakonnas vรตib รผhendust vรตtta:
Rail Baltic Estonia rajatiste ja pรตhitrassi vanemprojektijuht Raplamaal – [email protected]

Reklaam:

Kohalikud peatused
Lisaks sellele, et Rail Balticul pannakse valmimisel kรคima rahvusvaheline reisirongiliiklus, mahuvad raudteele ka regionaalrongid, mis hakkavad Rail Balticu opereerimisplaani kohaselt liikuma Tallinnast Riiani ning teevad Eesti piires 13 peatust โ€“ lisaks kohalikele peatustele ka Pรคrnu rahvusvahelises reisiterminalis. Sellega seoses sรตlmisid Rail Baltic Estonia ja Novarc Group lepingu nii kohalike peatuste kui ka peatustega seotud jaamahoonete projekteerimiseks. Projekteerimistรถรถd peavad valmima 2023. aasta teises pooles. Paralleelselt projekteerimislepingu allkirjastamisega on Raplamaa peatuste kohta esitatud detailplaneeringute algatamise ettepanekud ning loodetavasti jรตuavad need kohalike omavalitsuste mรคrtsikuu volikogude pรคevakordadesse.
Kohalikud peatused ja jaamahooned projekteeritakse esimeses jรคrjekorras Rapla maakonnas. Kohila, Rapla ja Jรคrvakandi jaamahooned projekteeritakse tรผรผplahendusena, mida kasutatakse hiljem ka Harju ja Pรคrnu maakonna peatuste juures. Kohalike peatuste projektijuhi Rauno Lee sรตnul detailplaneeringute koostamine ja projekteerimine รผksteist segama ei hakka, sest projekteerimine saab toimuma etapiti.
Raudteerajatisi (ooteplatvormid, รผlepรครคsud) ja muid detailplaneeringust mittesรตltuvaid elemente hakatakse projekteerima kohe, samal ajal kui juurdepรครคsuteed, vรคlialad ja parklad lรคhevad projekteerimisse vรคikese viitega ehk alles siis, kui detailplaneering on vastavasse etappi arenenud.
Kohalike peatuste projekteerimise ja ehitamisega seotud protsessidesse kaasatakse ka kohalikke kogukondi. โ€žKรตigil, kes asjast huvitatud, on vรตimalik kaasa rรครคkida projekteerimisega paralleelselt kulgeva detailplaneeringu menetluse ajal,โ€œ selgitab Lee.
Kohalike peatustega seotud kรผsimustes vรตib รผhendust vรตtta:
Rail Baltic Estonia kohalike peatuste projektijuht – [email protected]

Keskkonnamรตjude hindamine (KMH)
Alanud on Rail Balticu raudteetrassi lรตigu โ€žHarju ja Rapla maakonna piir โ€“ Hagudiโ€ ehitusprojekti keskkonnamรตju hindamise (KMH) aruande avalik vรคljapanek ja peagi on toimumas ka avalik arutelu. Keskkonnamรตju hindamine viidi lรคbi raudtee pรตhiprojektile. Raudtee projekteeriti vastavalt projekteerimisjuhistes ja opereerimise kavas kirjeldatud nรตuete alusel, arvestades keskkonnamรตju hindamise tulemusi. KMH kรคigus hinnati kavandatava tegevuse rajamis-, kasutamis- ja lรตpetamisetappidega kaasnevat keskkonnamรตju. KMH-s on kavandatav tegevus kiire raudtee (Rail Balticu) rajamine ja kasutamine Rapla maakonna pรตhjaosas ca 16,6 km2 pikkusel lรตigul Rapla maakonna piirist kuni Hagudini.
KMH aruandes hinnatud lรตik kulgeb algusega Harju ja Rapla maakonna piirilt lรตuna-kagu suunas, mรถรถdudes Kohilast ida poolt, lรคbides Keila jรตe รผletusel Mรคlivere kรผla tiheasustusega osa, รผletades Tallinna-Rapla-Tรผri maantee ning Tallinna-Lelle-Pรคrnu olemasoleva raudteekoridori. Edasi kulgeb raudteelรตik Tallinna-Lelle-Pรคrnu raudtee ja Rabivere maastikukaitseala vahelt lรตuna suunas, pรถรถrates kaitseala kagunurga lรคhistel lรตuna-edelasse. Lรตigu lรตunapiiriks on Rapla valda jรครคv Hagudi-Kodila maantee. KMH alternatiivideks olevat eelprojekti ja pรตhiprojekti on vรตimalik hinnata ka avalikul veebikaardil.
Igaรผks saab endale huvipakkuva koha leida รผles kaarti suurendades-vรคhendades vรตi otsida oma maaรผksuse nime, katastritunnuse, aadressi vรตi kasvรตi postiindeksi jรคrgi ning mรตรตta, kui kaugele talle oluline koht raudteest vรตi muust kaardile kuvatud infost jรครคb. KMH aruande avalik arutelu toimub 9. mรคrtsil Microsoft Teams keskkonnas algusega kell 16.

Maade omandamine
Rapla maakonnas omandatakse raudtee ehitamiseks eraomandist 351 maatรผkki. 2022. aasta jaanuari seisuga on neist raudtee ehitamiseks omandatud 168 maatรผkki. Maade omandamise menetlusi viib lรคbi Maa-amet. Maade omandamisega seotud kรผsimuses vรตib รผhendust vรตtta: Katrin Rannama, Rail Baltic Estonia maakorraldaja-planeeringute ekspert, [email protected]

2 KOMMENTAARID

2 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare
Tiit Tammsaar
24. mรคrts 2022 06:26

Kellele neid รถkodukte vaja on? Kas ainult silmamoonduseks ja ullikeste rahustamiseks? Teadaolevalt ei ole Tartu maantee รถkoduktist รผkski sรตraline aastaid รผle kรคinud.Mis nipiga pรตdrad Rapla รถkoduktidel seda tegema hakkavad? Tahaks vastust RB kรคest.

Kermo
18. apr. 2023 10:12

Siis tasub selle kรผsimusega otse RB poole pรถรถrduda, kontaktid on artiklis olemas.