2017. aasta kohalike omavalitsuste volikogude valimised on ajaloolise tรคhtsusega – valdade รผhinemine toob endaga kaasa suured muutused halduskorralduses ning sellega seonduvalt tekib kรผsimus, milline on meie uus identiteet? Mis on meie NOKIA? Mis teeb meist ainulaadse ja omanรคolise regiooni teiste kรตrval?
Lugesin Jaak Karbi arvamuslugu Raplamaa Sรตnumites, kus ta kirjeldas Avis Rapla meeskonna tรคhtsust maakonna jaoks. Tema kirjutises jรคi kรตlama mรตte: โMe soovime tekitada oma meeskonna tegevusega kogukonna รผhtekuuluvustunnet, panna inimesed รผhisele asjale kaasa elama, anda neile รผhine osa, mille รผle koos uhkust tunda! Me pakume teemat, millest rรครคkida kodustega, tรถรถkaaslastega ja sรตpradega. Meeskond pakub emotsioone ka siis, kui nad ei ole alati positiivse kulminatsiooniga. Me soovime tuua tuntust oma linnale, vallale ja maakonnale, olla Rapla ja Raplamaa visiitkaart!โ
Omavalitsuste รผhinemine ei ole mitte ainult piiride nihutamise ja eelarvete รผhitamise projekt, vaid vรตtab jรตuga voli ka meie valla uue identiteedi รผle. Jaak Karp on andnud sellele kรตlava hellitusnime – visiitkaart. Inimestel tekib emotsioon esimese kolme sekundi jooksul, mille tรตttu on visiitkaardi nรคgu รผks kรตige olulisem komponent hea esmamulje jรคtmiseks. Milline on meie nรคgu?
Nรคen oma รผmber inimesi, kes uhkusega suudavad nimetada Raplamaalt sirgunud tuntud persoone – Anne Veski, Jรผri Pootsmann, Mick Pedaja, Pรคrt Uusberg, Erko Laurimaa, Karl Robert Saluri ja nii edasi. See on รผks kรตige suurem austusavaldus oma kodukohale, kui vรตid siinsetele tublidele muusikutele, sportlastele, ettevรตtjatele, kogukonna eestvedajatele ja teistele kaasa elada ning รถelda uhkusega, et nad on Raplamaalt. Kas pole?
On iganenud arusaam, et omavalitsuse vรตi maakonna avalike suhete kulurida hรตlmab รผksnes kirjamustaga paberi mรครคrimist ning sotsiaalmeedias postituste tegemist. 21. sajandi kommunikatsioon ja mainekujundus rรครคgib hรครคlekandjatest, teisisรตnu isikutest vรตi tegevustest, millesse panustamisel saab panustaja tuntust. See, et meie korvpalli esindusmeeskond Avis kannab liidet Rapla, on meie jaoks juba aukรผsimus.
Korvpalli kรตrval on meil teisigi algatusi, mille รผle vรตime uhkust tunda. Miss Raplamaa liikumine on alates 1995. aastast toimunud jรคrjepidevalt ning saavutanud riiklikul tasandil tugeva eripรคra. Ajal, mil vรตrdรตiguslikkuse temaatika on akuutne, on meil vรตimalus levitada sรตnumit, et ilu peitub targas peas, enesekindluses ning tervislikus eluviisis.
See, et missiliikumise nimes on kajastatud Raplamaa, on jรคllegi maakonnale kasulik mainekujundusprojekt. Meie finaalรผritus tรตi Sadolini hoonesse tรคismaja – kohale oli tulnud 1300 huvilist รผle kogu Eesti. Lisaks sellele jรคlgis meid Delfi otseรผlekande vahendusel veel umbes 4 saalitรคit inimesi. Kui tihti meil toimuvad niivรตrd suure avaliku huviga รผritused?
Kui jagada omavalitsustelt saadud toetussumma inimmassiga, kes Miss Raplamaa รผritusest on รผhel vรตi teisel moel osa saanud, tuleks รผhe pea maksumus ligikaudu 0,004 eurot. Seda on รผle 100 korra vรคhem kui summa, mis kulub รผhe keskmise massimeediale suunatud kommunikatsiooni- vรตi mainekujundusprojekti peale. Inglased armastavad selle kohta รถelda win-win seis.
Mis on mu jutu eesmรคrk? Uue omavalitsuse najal ei tasu rรครคkida รผksnes tรถรถkohtadest, majadest, territooriumi suurenemisest ja nii edasi. รks kรตige olulisem punkt on see, kuidas oma inimesi toetada ning nende tegevustest kasvatada vรคlja uus NOKIA. Meie nรคgu on meie inimesed. Et panna Eestimaa kaardile tรคpp maha, peame tegema teadliku valiku, millistele tegevustele rรตhku pannes vald ja ka maakond end riiklikul tasandil kuvab. Meil oleks visiitkaardile paljutki mรคrkida: kogukonna liikumised, Susi stuudio, korvpalli esindusmeeskond, Miss Raplamaa ja nii edasi.
Kaisa Kuusemets / foto: Siim Solman


