-3.4 C
Rapla
Laupäev, 20 apr. 2024
RSMuutlikud ilmastikuolud nõuavad liiklejatelt tähelepanelikkust

Muutlikud ilmastikuolud nõuavad liiklejatelt tähelepanelikkust

2. detsembril juhtus Lääne prefektuuri tööpiirkonnas viis liiklusõnnetust, mille üheks mõjuteguriks oli libe tee. Muutlike ilmastikuoludega tuleb liikluses olla tähelepanelik ja ettevaatlik ning teha kõik endast olenev, et õnnetusse mitte sattuda.
Kell 5.21 teatati, et Raplamaal Alu alevikus Pargi tänava kukkus jalgrattaga sõitnud 61-aastane naine. Kukkumise põhjuseks oli libe tee. Kiirabi toimetas naise haiglasse tervisekontrolli.
Kell 6.04 teatati, et Läänemaal Kullamaa vallas Risti-Virtsu-Kuivastu-Kuressaare maantee 17. kilomeetril sõitis kaubik, mida juhtis 30-aastane naine, teelt välja. Inimesed õnnetuses vigastada ei saanud.
Kell 6.09 teatati Pärnumaal Vändra vallas Pärnu-Rakvere-Sõmeru maantee 39. kilomeetril on sõiduauto, mida juhtis 33-aastane naine, teelt välja sõitnud ja tee on sel lõigul väga libe. Keegi õnnetuses vigastada ei saanud.
Kella 6.45 ajal juhtus liiklusõnnetus Pärnumaal Audru vallas Nurme-Papsaare tee 7. kilomeetril, kus 68-aastane Stanislav sattus sõiduautoga Ford libedal teel külglibisemisse, sõitis teelt välja kraavi ning paiskus katusele. Juht toimetati Pärnu haiglasse.
Kell 7.37 sai politsei teate õnnetusest Pärnumaal Halinga vallas Lehu külas Mõisaküla-Metsavere tee 3. kilomeetril. Seal oli teelt välja sõitnud veoauto, mida juhtis 56-aastane mees,  inimesed õnnetuses vigastada ei saanud.

Pärnu politseijaoskonna patrulli- ja liiklusjärelevalvetalituse juht Sander Peremees lausub, et need näited lähiminevikust on kinnituseks sellele, et sügis-talvised muutlikud tee- ja ilmastikuolud nõuavad liikluses osalejatelt nendega arvestamist. Viimastel ööpäevadel on plusskraadid üsna kiiresti vaheldunud külmakraadidega. Ei ilm ega libedus põhjusta liiklusõnnetusi, liiklusohutus oleneb inimesest, kes liikluses osaleb.
Üsna sageli on nullilähedase temperatuuriga, kui sellele lisanduvad veel udu või sademed, raske tajuda, kas teekate on niiske või kattunud musta jääga. Libeduse esinemist võib iga juht ettevaatlikult pidurdades ka ise kontrollida. Selleks tuleb valida teelõik, kus ei ole teisi liiklejaid ning kiirus pole suur. Järsult pidurdades ja liialt suure kiirusega sõites on oht, et juht kaotab sõiduki üle kontrolli ja sõidab kas teelt välja või põrkab kokku mõne teise sõidukiga.
Loodetavasti on kõik juhid vaadanud üle oma sõidukite rehvide vastavuse nõuetele ja vahetanud suverehvid talviste vastu välja. Rehvide seisund mõjutab oluliselt teel püsimist ja ka pidurdusteekonda.
Oluline on juhtidel enne sõidu alustamist veenduda ka selles, et sõiduki tuled ja kojamehed on korras ning klaasid puhtad. Muutlike ilmadega on hea nähtavus väga oluline.
Pikemate vahemaade läbimiseks on vaja varuda piisavalt aeg, et ka ootamatult muutunud oludega ohutult sihtpunkti jõuda. Lubatud piirkiirus ei tähenda seda, et just nii kiiresti peab sõitma – see on lubatud kiirus ideaalsete tee- ja ilmastikuoludega. Igal juhil olgu niipalju tarkust, et valib sõidukiiruse vastavalt tee- ja ilmastikuoludele ning arvestades oma oskusi ja juhtimiskogemusi.

Kaja Grak, Politsei- ja Piirivalveamet