11.6 C
Rapla
Neljapäev, 28 märts 2024
RSOtsus Lelle-Pärnu raudteelõigu remondi kohta üha nihkub

Otsus Lelle-Pärnu raudteelõigu remondi kohta üha nihkub

Riikliku arengukava järgi tulnuks Lelle-Pärnu raudteelõigu remont otsustada juba aasta eest, nüüd arutleb riigikogulane Toomas Kivimägi võimaluse üle paigutada remondiraha Via Balticasse.

Endine Pärnu linnapea ja praegune Riigikogu majanduskomisjoni esimees Toomas Kivimägi arutles Pärnu Postimehes võimaluse üle kasutada Lelle-Pärnu raudteelõigu remondiks planeeritud 20 miljonit eurot hoopis Rail Balticu kõrval „vaeslapse” ossa jäänud Via Baltica jaoks.
Kivimägi kirjutab: „Tehnilise järelevalve ameti uuringu järgi oleme lähiajal tunnistajaks sellel lõigul kiiruse alandamisele 60 kilomeetrini tunnis. Nüüd on antud meie (sic!) valida: kas panna 20 miljonit eurot Lelle–Pärnu raudteelõiku, mida kümne aasta pärast suure tõenäosusega enam ei ole vaja, või arendada selle summaga lennujaama või Via Balticat.”
Loost ei selgu, kes täpsemalt on sic-iga rõhutatud „meie”, küll aga see, et erinevalt Via Balticast ja eriti Rail Balticust suhtub autor Pärnu lennujaama tulevikku kõhklustega.

Rongisõit kuni Rail Balticuni

Rail Balticu koosolekutel on planeerijad aina selgema sõnaga hakanud välja ütlema, et pärast Rail Balticu raudtee käikuminekut praeguse raudtee Lelle-Pärnu lõik suletakse. Rail Balticu raudtee Balti riikides on plaanitud valmis saama 2025. aastal.
Go Groupi ja Edelaraudtee kommunikatsioonijuht Marko Paloveer märkis raudtee-ettevõtjate hinnangut vahendades, et Rail Balticu puhul on kümme aastat kindlasti väga optimistlik prognoos, pigem võib rääkida 15 kuni 20 aastast.
„Kui Rail Baltic tuleb 10, 15 või 20 aasta pärast, siis on selge, et ka vahepealne aeg tuleb kuidagi üle elada,” ütles Edelaraudtee juht Rain Kaarjas. „Tallinna-Lelle-Pärnu raudtee puhul on tegemist reaalselt olemas oleva ja töötava raudteega, mis vajab kaasajastamist, ning lisategevusi selleks pole vaja teha – uuringuid, hääletusi jms. Kui avalik huvi on olemas ja riik teeb otsuse lõik korda teha, siis kulub sellest ajast alates koos hanke, ettevalmistuste ja muu sellisega remondiks hinnanguliselt pisut üle kahe aasta. Seega teeniks see raudtee inimeste huve mitmeid aastaid enne Rail Balticu realiseerumist.

Vivika Veski / illustreeriv foto: Siim Solman
Loe pikemalt 12. oktoobri Raplamaa Sõnumitest

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare