2.8 C
Rapla
Esmaspäev, 27 sept. 2021

Kohila vallavalitsus ei taha anda nõusolekut kaevandamisloa pikendamiseks

Helerin Väronen / foto: Siim Solman.

AS Tariston ja Speedline Baltic OÜ esitasid Kohila vallavalitsusele taotluse kaevandusloa pikendamiseks Alesti kruusamaardlas katastriüksusel Alesti kruusakarjäär. Praegune luba kehtib seal kuni 8.11.2019.

Luba soovitakse pikendada kuni 4.11.2024, mis ühtiks vahetult kõrval paikneva Alesti kruusakarjääri kaevandamisloaga. Samuti ei ole Alesti II kruusakarjääris ammendatud kogu kaevandatavat maavara.
Kohila vallavanem Heiki Hepner sõnas, et nemad vallas ei ole kaeveloa pikendamisega päri, kuid nad viivad selle taotluse kindlasti veel ka maakomisjoni ette. Hepner sõnas, et nad tahaks oma otsustes olla järjepidevad, Alesti karjääris plaanitavatele uuringutele nad olid vastu ja nad ei tahaks anda inimestele sõnumit, et tähtaegadest kinnipidamine on tühi sõnakõlks. Hepner lisas, et inimesed on Alesti piirkonda ehitanud ja ehitamissoove esitanud just selle mõttega, et seal lõpeb varsti kaevandamine ära.
2012 koostati Alestijärve kinnistule detailplaneering ja juba siis olid kaevandamise tähtajad teada ja selle teadmise taustal on sealset rekreatsiooniala intensiivselt arendatud. Hepner sõnas, et ta küll saab aru kaevandajast, kuna loodusvarad peab ammendama, kuid samas ei ole selles kruusakarjääris teadaolevat kvaliteetset ehitusmaterjali. Samuti on kaevandamisloa pikendamise korralduse eelnõus märgitud, et vastaval alal levib valdavalt madala kvaliteediga täiteliiv, mis muudab materjali realiseerimise keeruliseks.
Hepner arvab, et seda madala kvaliteediga täiteliiva hakatakse kasutama Rail Balticu teetammide täiteks. Speedline Baltic OÜ juhataja Tarmo Räbovõitra kinnitas, et nende lootus on tõesti see, et kaevandatav täiteliiv läheks RB ehituseks, kuna teisi suuri ehitusobjekte Raplamaal ei ole ja Harjumaa objektidele ei ole seda mõtet vedada.
Räbovõitra on samal ajal nii kaevandaja kui ka piirkonna arendaja. Tema juhitud MTÜ Speedline Racing arendab virgestusala ja motokompleksi. Kuid kruusakarjääri, millele soovitakse kaeveloa pikendamist, ei saa enne rekultiveerida, kui sealt on kõik maavarad ammendatud. Räbovõitra sõnas, et kui Kohila volikogu ja maakomsjon otsustavad siiski loa pikendamisele vastu olla, minnakse Eesti Maavarade Komisjoni ette, kes siis otsustab, kas jätta see kruusakarjäär näiteks reservalaks. Kuid ka siis ei oleks võimalik sinna piirkonda midagi ehitada, seadus ei annaks selleks lihtsalt enne luba, kui maavarad on alt võetud. Räbovõitra lisas, et kui vallavalitsus kaeveloa pikendust ei anna, oleks see ühtlasi jala taha panek arendustegevusele.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,159JälgijatFollow

Viimased uudised