11.1 C
Rapla
Laupäev, 25 juuni 2022
spot_img

Olukord Kehtna bussidega

Kehtnast nädala sees kell 8.25 Rapla suunas väljuva bussiga ei jõua inimesed sageli Tallinna rongile.

Graafiku järgi ei peaks see buss Rapla raudteejaama sisse keerama, kuid bussijuhtidele on öeldud, et kui on rongile minevaid inimesi, tuleb raudteejaama sõita. Mõned uued bussijuhid aga sõidavad vaatamata rongile minevate inimeste palumisele ikkagi ainult Jaama peatusse Viljandi mnt ääres, kuna graafikus on niimoodi kirjas. Kuna rongi aega on samuti viis minutit varasemaks tõstetud, ei ole inimestel Jaama peatusest lootustki rongile jõuda.
Probleeme on ka teiste bussiaegadega.

Kolme Tallinnast tuleva rongi (7.31, 16.41 ja 19.06) puhul peavad Kehtnasse sõita soovijad vähemalt tund või enamgi bussi ootama.
MTÜ Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus on selles osas mõned muutused juba teinud. Tegevdirektor Vello Jõgisoo andis teada, et alates 28. jaanuarist hakkab liin nr 11 Käru-Kädva-Lelle-Rapla nädalavahetusel (L, P) väljuma Kehtnast kl 8.21 ja sõitma Rapla raudteejaama kaudu, ehk jõuab raudteejaama 5 minutit enne rongi saabumist. Sama liin hakkab tööpäeviti väljuma Kehtnast kell 7.58, aga Rapla raudteejaama ei sõida. „Liin on varasemaks muudetud, et Rapla koolides õppivad lapsed jõuaksid õigeks ajaks tundi,” ütles Jõgisoo.
Ka liin nr 12 Eidapere-Rapla, mis väljub Kehtnast kl 7.41, on viidud läbi Rapla raudteejaama, nii et selle bussiga jõuavad sõitjad kell 8.01 väljuvale Tallinna rongile.
„Kõigi rongide pealt praegu Kehtna poole tõesti sõita ei saa. Reisijad peavad valima rongi, millel on Kehtna poole edasi sõitev buss vastas. Kindlasti soovime edaspidi bussigraafikuid tihendada ja rohkem busse läbi raudteejaama viia, aga peame arvestama ka nende reisijate vajadustega, kes rongi peale minna ei soovi. Näiteks koolide ajad ning tööpäevade algus ja lõpp Rapla linnas. Samuti soovib osa reisijaid ümber istuda Tallinna, Pärnu või Märjamaa bussidele,” rääkis Jõgisoo.
Jõgisoo lisas, et rongide sõiduplaanid muutuvad päris tihti ja info selle kohta tuleb vahel väga lühikese ettevalmistusajaga. „Meile kõige olulisem on kohe ära muuta linnaliini nr 1 Rapla bussijaam – Rapla raudteejaam sõiduplaan, teised liinid teeme esimesel võimalusel.”

Vello Jõgisoo andis ka lühikese selgituse Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevuse kohta: “Eelkõige soovin meelde tuletada, et Põhja-Eesti ÜTK tegeleb Rapla maakonnaga alates 2018. aasta 1. jaanuarist. Uus piletimüügisüsteem hakkas tööle alates 1.10. 2018. Enne seda kogutud andmed ei ole liinide korrigeerimise aluseks, kuna need on ebatäpsed. Ka meie soov on võimalikult kiiresti teha ühistranspordisüsteem Raplamaal korda ja seetõttu tegeleme sellega pidevalt. Kahjuks ei ole meil tänase päeva seisuga teada, palju on meie käsutuses muudatuste tegemiseks rahalisi vahendeid. Hoiame sidet Rapla maakonna omavalitsustega ja arutame kõik muudatused ka nendega läbi.
Kindlasti on kõik muudatused vaja läbi arutada vedaja esindajatega. On ilmne, et soovitud muudatuste elluviimiseks on vaja lisabusse ja ka juhte. Seega palume veel veidi kannatust ja loodame, et asjad muutuvad ka Raplamaal paremaks.”

spot_img
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,179JälgijatFollow

Viimased uudised