-2.8 C
Rapla
Neljapäev, 12 dets. 2024
RSRail Balticu Rapla-Pärnu lõigu projekteerimishanke võitis Hispaania ettevõte

Rail Balticu Rapla-Pärnu lõigu projekteerimishanke võitis Hispaania ettevõte

Vivika Veski

Rail Balticu Rapla-Pärnu lõigu raudtee projekteerimise ja ehitusaegse järelevalve hanke võitis Hispaania insenerifirma, kes esitas majanduslikult soodsaima pakkumise.

Kahe aasta jooksul pakub väljavalitud insenerifirma IDOM Consulting, Engineering, Architecture S.A.U projekteerimisteenuseid raudtee aluskonstruktsiooni, pealisehituse ja sellega seotud tsiviilrajatiste ehitamiseks Eestis. Leping hõlmab kohapealseid uurimusi, toimeväärtuse kujundamist, projekti põhjalikku väljaarendamist ning üksikasjalikku tehnilist projekteerimist. Samuti tagab töövõtja järelevalve ehitustööde vastuvõtmiseni.
Tegemist on esimese hankemenetlusega seitsmest väljakuulutatud hankest, mis puudutab Rail Balticu põhiliini projekteerimistöid. Kokku laekus RB Rail AS-i väljakuulutatud hankele rahvusvahelistelt konsortsiumidelt neli pakkumist. Võitja esitatud pakkumise lepingu maksumus oli 6 802 522 eurot (ilma käibemaksuta).
Insenerifirmal IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U. on rohkem kui 20-aastane kogemus tava- ja kiirraudteede projekteerimisel Euroopas ning Ameerika Ühendriikides.
71 kilomeetri pikkusele Pärnu-Rapla lõigule on plaanis rajada 16 maanteeviadukti, kuus raudteeviadukti, üheksa ökodukti ja neli raudteesilda.
Raplamaa osas tulevad kõnealusel lõigul eelprojekti järgi maanteeviaduktid Tutile, Põlmasse, Ahekõnnusse ja Järvakanti ning raudteeviaduktid Juulasse ja Raelasse. Jõgesid ületavad pikemad altpääsuga raudteesillad on kavandatud Tutile, Juulasse ja Vahakõnnusse. Ökodukti soovitab eelprojekt rajada Selja külla, kuhu lisaks tuleks ka roheribaga maanteesild. Vahakõnnu lähedale märgitud ökodukti soovitab eelprojekteerija asendada pikema tarakatkestusega. Sügisel valminud eelprojekti koostasid Reaalprojekt, Hendrikson & Ko ja UAB Kelprojektas konsortsium.
Jaanuari lõpus kogunenud kolme Balti riigi esindajad kinnitasid, et Rail Balticu projekt on ajakavas ning põhitrass valmib 2026. aastaks. Esimest maanteeviadukti hakatakse ehitama juba sel aastal, see on Rail Balticu põhitrassi ületav maanteeviadukt Tallinna lähedal Saustinõmmel.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare