0.5 C
Rapla
Laupäev, 24 veebr. 2024
RSGoInvite ja ksülitoolsiirup pääsesid Ajujahil kümne tugevama sekka

GoInvite ja ksülitoolsiirup pääsesid Ajujahil kümne tugevama sekka

Siim Jõgis

Ajujahi programmis jõudsid kaks Raplamaa juurtega äriideed kümne tugevama sekka. Tegemist on igati väärika saavutusega, sest TOP 10 pääseb ka Ajujahi telesaatesse, mille esimene osa on TV3 eetris neljapäeval, 4. aprillil. Raplamaalt jõudsid kümne sekka (D-vitamiiniga) ksülitoolsiirup/-sprei ning mobiilirakendus GoInvite.

Mõlema idee taga on tegusad naisterahvad Raplamaalt. (D-vitamiiniga) ksülitoolsiirup/- sprei ideega osaleb Ajujahil Hedy Lehtmets. Varem on ta oma toodet tutvustanud nii: “Ksülitooli tarbimine on kaua­uuritud terviseedenduslik meede. Väikelastele (0-3 a) on sellest looduslikust ainest kõige enam kasu, sest siis areneb suuõõne mikrofloora. Seepärast on oluline luua ohutu lahendus pastillide ja närimiskummi kõrvale, mida spreina ja D-vitamiiniga saaks kasutada ka täiskasvanud.”
Nüüd sihib Lehtmets pääsu eksportturgudele. Ta rääkis, et tema tootele on tellijaid Saksamaalt ja Soomest. Eriti hea turuna tõi ta välja just Soome, sest seal on tema sõnul teadlikkus suuhügieenist parem kui Eestis. Nüüd kui Ajujahil on ta kindlustanud koha kümne tugevama äriidee seas, ei soovi ta pelgalt sellega piirduda. Eesmärgid tuleb seada kõrged ning loomulikult läheb Lehtmets püüdma esikohta.

Sama sihi on endale seadnud ka õed Enelin ja Evelin Mitt, kelle äriidee on mobiilirakendus GoInvite. Nende idee kirjeldus kõlab nii: “GoInvite on äpp seltskondlikele inimestele, mis võimaldab kutsuda endale külalisi või leida huvipakkuv koht, kuhu külla minna.” Hetkel käib selle ümber tugev arendustöö. Evelin Mitt avaldas lootust, et avalikkuse ette saab sellega tulla aprillikuus. Praegu käib strateegilise plaani koostamine, kuidas tulla äpiga välja nii Eestis kui ka välismaal.
Mobiilirakendusse saaksid eraisikud üles panna koduüritused, kuhu nad ootavad külalisi, kes võivad olla täiesti võhivõõrad inimesed. Läbiv idee on uute tutvuste loomine. Näidetena võib välja tuua lauamängu- või filmiõhtu.
SEB innovatsioonijuht Mart Maasik ütles, et edasipääsu tagamisel sai määravaks tiimide veenvus. “Varasemate aastatega võrreldes nägime tänavu Ajujahi arenguprogrammi läbinud meeskondade puhul vähem lihtsalt kõlavaid ideid ning rohkem reaalseid, juba toimivaid lahendusi. Edasi pääsenud tiimidel oli paigas ettevõtluses läbi löömiseks vajalik tasakaal ambitsioonikuse ning äririskide tajumise vahel,” rääkis Maasik ja lisas, et sõltumata konkursi kulgemisest on tõenäosus neid tooteid ja teenuseid turul näha väga suur.
Ajujahi võitja selgub TV3 otse-eetris 23. mail. Viimasesse saatesse pääsevad kolm kõige tugevamat äriideed.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Kõik uudised
Kuulutused