RSSander Luisk sihib nii Eestis kui ka Baltikumis poodiumikohti

Sander Luisk sihib nii Eestis kui ka Baltikumis poodiumikohti

Siim Jรตgis

Keavast sirgunud motosportlane Sander Luisk (22) lรคheb mais algavale hooajale vastu kรตrgete eesmรคrkidega. 2018. aasta hooaja suures osas vahele jรคtnud noormees sihib nรผรผd kรตrgeid kohti nii Baltimaade kui ka Eesti meistrivรตistlustel Superbikeโ€™i klassis.
Unistada julgeb ta ka mรตlema kategooria meistritiitlist. Pรตhjust optimismiks annab seegi, et algaval hooajal on tal istumise all uus tsikkel โ€“ Ducati Panigale V4.

Luisk esindab Eesti ja Baltimaade meistrivรตistlustel Vihur Motosport tiimi. Nende all sรตidab ta alates 2017. aasta lรตpust. Nรผรผd ootab ees 2019. aasta hooaeg ja Superbikeโ€™i klassis ei ole eesmรคrk mitte niisama osalema minna, vaid pรผรผda poodiumikohti ning miks mitte ka kรตige kรตrgemat kohta pjedestaalil, รผtles Sander. Eestimaa pinnal saab teda tรคnavu nรคha esimest korda vรตistlemas hooaja avaetapil Pรคrnus auto24ringil 18. ja 19. mail. Enne seda on veel treeninglaager Itaalias Misano motoringrajal.
Tegemist on maailmakuulsa rajaga, kus toimub ka รผks Superbikeโ€™i ja MotoGP etapp. Varem on Sander kรคinud sarnases laagris Tลกehhis, kuid Itaalias mitte. Terve rada on broneeritud sรตitjatele ning tiimidele, kes tulevad รผle maailma kokku rataste testimiseks. Vรตistlemist otseselt ei ole, kรผll aga on lootus seal silma jรครคda maailma tippu kuuluvatele tiimidele.

Reklaam:

Eesmรคrk: Pรคrnu raja rekord

Baltimaade kohalik vรตistlus koosneb kuuest etapist ning kestab kevadest sรผgiseni. Neli etappi toimuvad Pรคrnus, รผks Lรคtis Riia lรคhistel (Bikernieki) ja รผks Soomes (Alastaro). Konkurents on muidugi tugev. Sellised nimed nagu Hannes Soomer ja Martin Pรคrtelpoeg ei vaja tutvustamist inimestele, kes on kohalikke motoringrajavรตistlusi tรคhelepanelikult jรคlginud.
Samas ei ole Superbikeโ€™i vรตistlusklass, mis on kรตige kรตrgem, Sander Luisu jaoks midagi uut. Seal on ta end proovile pannud juba mitu aastat. Kuid lisaks headele kohtadele on Sander seadnud endale รผhe eesmรคrgi veel. Hinge peale on talle jรครคnud Pรคrnu ringraja rekordi sรตitmine. Praegu kuulub see rekord tema konkurendile Hannes Soomerile. Luisu isiklik rekord on sealjuures kรตigest 0,8 sekundit aeglasem kui Soomeril. Mรตlemad sportlased sรตitsid oma parima tulemuse vรคlja samal vรตistlusel, kus tingimused olid vรคga head ja konkurents tugev.
See on kindlasti รผheks eelduseks hea tulemuse saavutamisel. Kui tugevat konkurentsi pole, ei ole mรตtet ka รผleliia pingutada. Sรตiduvead ja kukkumised vรตivad minna kalliks maksma. Sander Luisul on selle koha pealt olemas isiklik kogemus. 2018. aasta avaetapil Pรคrnus tegi ta lรคbi tรตsise kukkumise, kuigi seda ei pรตhjustanud tema enda sรตiduviga. Tervis jรคi kรผll korda, kuid kannatada sai ratas. Seega vรตeti tookord vastu tรตsine otsus sรตit katkestada, kuid tagantjรคrele vaadates vรตib รถelda, et see oli รตige.
Pรคrast esimest etappi enam Luisk eelmisel hooajal ei vรตistelnudki. Kรผll aga tegi trenni. Ta rรครคkis, et pรตhjus oli ennekรตike rahaline. Oma sihiks on ta seadnud รผle-euroopalise vรตistlussarja Euroopa IDM. Selles sarjas sooviks Luisk end รผhel hetkel proovile panna ning sellest lรคhtuvalt 2018. aasta vรตistlused vahele jรคetigi.

Isa ja perekonna toetus

Nรผรผd on Keava noormees taas vรตistlusrivis ning valmis rajal endast parimat andma. Koos meeskonnakaaslase Mihkel Osulaga sรตidavad nad tรคnavu uutel punast vรคrvi tsiklitel โ€“ Ducati Panigale V4. See lisab nii kiirust rajal kui ka optimismi eesmรคrkide tรคitmisel. Rattad anti mรตlemale Vihur Motospordi piloodile รผle hiljuti toimunud Tallinn Motor Show ajal.
Siis kommenteeris Sander Luisk uut ratast nii: โ€žUus Ducati on kindlasti รผks kรตige paremaid rattaid, millega oma karjรครคris edasi liikuda. Juba algne platvorm, millisena Ducati otse tehasest tuleb, on vรคga tugev. Olen sada protsenti kindel, et tegu on รผhe kiireima vรตistlusrattaga, mida sellel hooajal rajal nรคeb. Minu enda sรตidustiilis ja eelistustes tuleb kรผll mรตned muudatused teha seoses seadistusega. Samuti on vaja ka tsiklit veidi โ€žsรผgavamaltโ€œ tundma รตpida ning kohaneda. Mis on omakorda huvitav ja vรคljakutsuv.โ€œ
Sandri kรตige lรคhedasem ja suurem toetaja on tema enda isa รœlari Luisk. Isa on seni kรคinud kaasas igal etapil, kus Sander on vรตistelnud. Kaasa aitab ta nii tehniliste kui ka jooksvate kรผsimuste lahendamisel. Temal endal on varasem kogemus rallispordist. รœlari Luisk tรตdes, et รผhest kรผljest on muidugi uhke tunne nรคha oma poega rajal vรตistlemas, kuid samas on see keeruline ka. โ€žRaske on just see, kui vaatad, et kรตik on korras, ja siis jรคrsku juhtub midagi. Aga uhke tunne on muidugi ka,โ€œ sรตnas isa รœlari.
Motosport on teatavasti kallis spordiala. Oma rahakoti peal tehnikasporti ei harrasta. รœlari Luisk tรตi vรคlja, et รผks rehvijooks maksab 600 kuni 700 eurot. Neid vรตib รผhe vรตistlusnรคdalavahetuse jooksul minna neli vรตi viis komplekti, et kiirust sรคilitada. Seetรตttu รผtlesidki nii Sander kui ka รœlari, et nad on senistele toetajatele vรคga tรคnulikud. Ilma nendeta ei oleks Sandril vรตimalik kรตrgeid poodiumikohti pรผรผdma minna.

Reklaam:

Kรผsimustele vastas Vihur Motospordi pealik ning Sander Luisu treener Marko Rohtlaan

Kui kaua te Sander Luisu treener olnud olete?
2016. aasta septembrist. 2018. aastal sรตitis ta juba Vihur Motospordi all.

Mis on Sandri tugevused piloodina?
Tal on kiire รตppimisvรตime. Kui ta esimest korda rajale tuli, oli tal tehnika ajast maha jรครคnud, aga sรตiduoskused omandas kiiresti. Lรผhikese ajaga oli tema areng vรคga hea. Ta sรตidab sarnaseid aegu nagu teised, kes on temast viis kuni kรผmme aastat kauem motoringrajal vรตistelnud.

Mis on teie ootused Sandrile algaval hooajal?
Loomulikult oleme kรตik huvitatud, et tal sel aastal vรตimalikult hรคsti lรคheks. Loodame, et ta vรตidab vรคhemalt รผhe etapi, sest seda saavutust tal ei ole. Usun, et ta vรตib vรตita rohkemgi etappe.
รœhe eesmรคrgina tรตi Sander vรคlja, et ta tahaks รผletada senise Pรคrnu ringraja rekordi. Mis te arvate, kas ta on selleks vรตimeline?
Kรตik sรตltub olukorrast. Selleks tuleb kรตvasti tรถรถd teha, sรตita ka teistel radadel ning teha iga nรคdal trenni. Rekordiรผritusi vรตib vรคga kergelt nurjata nรคiteks see, kui rajale on รตli maha lรคinud. Palju on kinni ka ilmaoludes ja loomulikult peab ratta seadistus paigas olema. รœtleme nii, et Pรคrnus rajarekordi sรตitmine on vรคga raske, aga kindlasti mitte vรตimatu รผlesanne.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare