Siim Jรตgis
Hepa tanklakett on lรผkanud kรคima plaani rajada Rapla bussijaama juurde gaasitankla. Tรถรถd selle rajamiseks on kestnud juba mรตnda aega.
Hepa juhatuse liige Kaspar Nisu รผtles, et รผldehitustรถรถd hakkavadki juba valmis saama. Sellele jรคrgnevad pรผti ja tankuri paigaldamine. Kindlat kuupรคeva ei tahtnud Nisu veel vรคlja lubada, kuid รผtles, et gaasitankla soovitakse avada hiljemalt 1. maiks.
Uus tankla rajatakse Rapla bussiยญjaama ja Rappeli keskuse parkla vahelisele vรคiksele muruplatsile. Tegemist saab olema esimese korraliku gaasitanklaga Rapla maakonnas. Gaasitanklat ei ole ka Rapla teises otsas, raudteejaama lรคhedal asuva Hepa tankla juures ning Kaspar Nisu รผtles, et tรตenรคoliselt ei tule ka. โOtsustasime, et Rapla jaoks piisab รผhest gaasitanklast. Bussijaama juures asub see hea ja tuttava koha peal,โ sรตnas ta.
Varasematel aastatel on surugaasil tรถรถtavate autode arv Eesti teedel nรคidanud kasvutrendi, kuid viimasel ajal on see pigem stabiliseerunud. Seni on tulnud Raplas elavatel gaasiseadmega sรตiduauto omanikel kรคia tankimas mujal. Nisu รผtles, et peaasjalikult on seda tehtud Tallinnas. Miks siis otsustas Hepa rajada gaasitankla ka Raplasse? Nisu sรตnul peitub vastus puhtalt selles, et soovitakse tuua see vรตimalus Rapla tarbijale lรคhemale, et enam ei peaks gaasiauto tankimiseks sรตitma kuhugi kaugemale.
Neid pรตhjuseid, miks inimesed sรตidavad just surugaasiga (CNG) sรตitva autoga, vรตib olla mitmeid, kuid รผks pรตhjus on odavam hind kui bensiini- vรตi diiselmootori kรผtusel. Kaspar Nisu tรตi vรคlja, et gaasiseade tasub รคra, kui auto sรตidab aastas pikki vahemaid. Eriti siis, kui aastas lรคbitavad vahemaad ulatuvad 25ย 000-30ย 000 kilomeetrini. Vรคhemtรคhtis ei ole ka keskkonna sรครคstmine. Gaasi pรตlemine saastab keskkonda vรคhem kui bensiini vรตi diislikรผtuse kasutamine.
Tankla soovitakse avada lรคhima kuu aja jooksul. Kaspar Nisu ei olnud kรผll kindel, kuid arvas, et tรตenรคoliselt tuleb selleks puhuks korraldada ka lindilรตikamise tseremoonia.



