1.6 C
Rapla
Laupäev, 20 apr. 2024
UudisedRaskemad ajad olid Florise ilukliinikul aastakümneid tagasi

Raskemad ajad olid Florise ilukliinikul aastakümneid tagasi

Tänavu 25. tegutse­mis­aastat tähistav ilu­kliinik Floris on elanud üle kaks majanduslangust ja koroonakriisi ning liigub esteetiliste iluteenustega kindlal sammul edasi.

Arstiametist unistanud Ave Tislar asus paralleelselt meditsiinikoolis tudeerimisega ka kosmeetikuks õppima ning viimasel kursusel, kui avanes võimalus Alu velskripunktis endale sobivad ruumid saada, asutas sinna iluteenuseid pakkuva salongi Floris. Arstiks pürgimast Ave loobus, kuna taipas õpingute ajal, et ametiga kaasas käiv vastutus on tema jaoks liiga suur ning samal ajal köitis aina enam kosmeetikavaldkond. Tol ajal oli veel kosmeetikuna tegutsemiseks vajalik õppida meditsiinikoolis, tänapäeval see nii enam ei ole.
Kosmeetikuõpingutega samal ajal salongi pidamist alustades pakkus Ave esialgu pediküüri, maniküüri ja näomassaaži ning klientide teenindamiseks kasutati protseduurilauda. Paari aasta pärast koliti ümber Raplasse Nore keskusesse. Paralleelselt esimeste Raplas kosmeetikuna töötamise aastatega käis Ave tööl ka Tallinnas. Seal jõudis ta kosmeetikuna leiba teenida seitse aastat, enne kui last ootama jäi.
Tähtsa elupeatüki algusega ühele ajale sattus veel üks oluline muutus. Nimelt tänaseks 18 aastat tagasi, kaks päeva enne lapse sündi, koliti salong Nore keskusest vastvalminud Konsumi teisele korrusele, kus tegutsetakse siiani. Seda kolimisperioodi meenutab Ave kui ühte oma elu raskemaid. Äsja sünnitanuna tuli salongi tegevust kodust juhtida: „Tööle ei saanud, õhtuti nutsin ja vaatasin arvete kuhja.“ Küsimusele, mis siis lõpuks ikkagi hädast välja aitas, vastab Ave: „Tulin ise tööle,“ kuid lisab siis: „Praegu ma ei tea, kas ma nii teeks. Jätsin poja hoidjaga, kui ta oli veel rinnalaps. Pidasin tol hetkel firmat olulisemaks, aga poeg on mulle andestanud.“
Tänaseks võib öelda, et ilukliinik Floris on üle elanud suisa kaks majanduslangust. Neist esimene jääb Ave sõnul aega, mil alles alustati oma tegevusega ja sellest tulenevalt oli juba niikuinii raske, mistõttu ta seda perioodi sisuliselt enam ei mäletagi. Teine majanduslangus sattus aga täpselt ajale, mil avati Kohilas oma salongi. See oli tänaseks peaaegu üksteist aastat tagasi. „Tegin kolm stsenaariumit: must, punane ja roheline. Töötasime musta järgi päris mitu head aastat,“ meenutab Ave. Sellest kukkumisest oli raske välja rabeleda, kuid tänu Rapla salongi tugevale püsiklientuurile jäädi pinnale.

Koroona tegi muret

Kuni koroonakriisini on äritegevus ilukliiniku jaoks püsinud suhteliselt stabiilne. Floris on kogunud üle 3000 püsikliendi, kes on endale vastava kaardi ostnud, ja ilukliinik tööpuudust kurta ei saa.
Koroonakriisi saabudes saadeti töötajad puhkusele, kuna eriolukord ei lubanud enam iluteenuseid osutada, ja üle pika aja tekkis Florise sujuvas kulgemises väike nihe. „Olin küll kodus justkui puhkusel, aga arvutasin iga päev, kellele kui palju maksan ja mismoodi olemasolevat raha jagada,“ räägib Ave. Õnneks õnnestus Florisel saada riigilt palgatoetust, kuna aprillikuus oli kliiniku käive langenud 97%. Õige pisut saadi kassat tuttavatele ja teistele püsiklientidele tooteid müües. „Suur asi oli ka see, et tarbijate ühistu ei võtnud renti sel ajal,“ ütleb Ave.
Kokku oli salong suletud peaaegu kaks kuud ning Ave kinnitas klientidele, et nii pea kui riik annab loa tegutseda, hakatakse jälle teenuseid osutama. „Kui öeldi pressikonverentsil, et kaubanduskeskused avatakse, oli esimene kõne kolm minutit hiljem,“ ütleb Ave naerdes. Ülejäänud päeva istus naine, sülearvuti põlvedel, ja võttis kõnesid vastu. Kõik töötelefoninumbrid olid suunatud temale. Sealtmaalt läks töö raginal lahti ning Ave sõnul käib tihe teenuste osutamine veel praegugi.
Koroonakriisi ajal Floris töötajaid koondama ei pidanud. Neid on kokku üheksateist. „Mul on nii head inimesed, hoian neid kõiki,“ kinnitab Ave. Mõned neist nagu Riina ja Katrin on Ave kõrval Florises töötanud juba aastakümneid. Samal ajal hindab ta kõrgelt kõiki oma töötajaid, olles veendunud, et kõik nad on ühtviisi pühendunud ja naudivad oma tööd ning usaldab neid vajadusel ka end juhi kohustustes asendama.
Koroonakriis sattus Florise jaoks mõnes mõttes isegi heale ajale, kuna planeeritud oli remont ning perioodil, mil uksed olid suletud, sai värskendatud värvi, vahetatud põrandaid ja uuendatud mööblit. Ave tõdeb, et neil läks ettevõttega hästi ja raske oli see kriis vaid nii kaua, kuni ei teadnud veel, kui palju riik õla alla paneb. Lisaks palgatoetusele lubas maksuamet ettevõttel maksud ajatada ning see andis kindluse, et kuni juunikuuni tullakse toime. Kui kriis oleks kauem kestnud, oleks raskeks läinud, ütleb Ave.

Vampiirihooldus ja botox

Kuidas on Florisel õnnestunud konkurentide ja raskuste kiuste veerand sajandit tegevuses püsida, peitub Ave sõnul paljuski selles, et kollektiivina püüeldakse alati edasi, õpitakse uusi tehnikaid, omandatakse oskusi ja alati antakse endast parim. Praegu kannab Floris ka nimetust ilukliinik, kuna olemas on terviseameti tegevusluba esteetiliste iluteenuste tarvis, mis Raplamaal on ainulaadne.
Ave sõnul on tavapäraste kosmeetiliste teenuste nagu küünte- ja näohoolduse, depilatsiooni jms kõrval võetud järjest enam suund just esteetiliste teenuste nagu ilusüstide ja muu sarnase poole. Florises mitte ainult ei hooldata nahka, vaid vajadusel ka ravitakse seda ning lahendatakse tekkinud probleeme. Lisaks tegeletakse noorendavate protseduuridega.
Ave toob näitena PRP plasmaliftingu ehk nn vampiirihoolduse, mille puhul võetakse inimese veeniveri ja tsentrifuugitakse ära, et seejärel saadud plasma süstida probleemsetesse piirkondadesse naha noorendamise eesmärgil. „Käisin eelmisel aastal Istanbulis konverentsil ja seal räägiti sellest kui imeprotseduurist,“ meenutab Ave. Sama hooldust saab teha ka näiteks juuste väljalangemise puhul ja ka günekoloogilistes piirkondades tupeseina trimmimiseks, aga ka tupekuivuse ravina, kuna süstid parandavad limaskesta kvaliteeti. Plaanis on juurde tuua ka botuliintoksiini süstid ehk botox.
Need ei ole haigekassa nimekirjas olevad protseduurid ning igal soovijal tuleks leida endal tasumiseks vajalik raha. Sarnaselt ei ole näiteks enam haigekassa rahastatav teenus ka lämmastiku abil soolatüügaste eemaldamine, mida veel mõned aastad tagasi sai nahaarstivisiidil teha. Täna enam ei saa ja siinkohal tuleb Floris appi.
Ilukliiniku suur tugevus läbi aegade on olnud lisaks laialdasele tegevusvaldkonnale ka tajutav professionaalsus ning loomulikult tugev tahe pidevalt areneda. Ave ise on aga kindel, et just kirg oma töö vastu on hoidnud Florise töötajaid motiveerituna ja kliendid nende lähedal.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare