Rail Baltica viaduktide ehitamine algab Raplamaalt

0
291
Assaku viadukt Tallinn-Tartu maanteel

Rail Baltic Estonia on kuulutanud välja järgmiste objektide ehitushanked. Esimestena hangitakse Rail Baltica tulevase raudteetrassi eritasandilistele ristumistele kolm erinevat rajatist, mis kõik hakkavad asuma Raplamaal, Kohila vallas.

Rail Baltic Estonia on pressiteate kaudu teada andnud, et huvi Rail Baltica erinevate rajatiste ehitamise vastu on olnud suur. „Kuna meie projekti puhul on lisaks ehitushinnale äärmiselt oluline komponent ka aeg, korraldame raudteerajatiste ehitushankeid niinimetatud dünaamilise hankesüsteemi abil, mis võimaldab oluliselt vähendada bürokraatiat ja kiiremini objektidega ehitusse liikuda,” ütleb RB Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Esimestena hangitakse dünaamilise hankesüsteemi raames Rail Baltica tulevase raudteetrassi eritasandilistele ristumistele kolm erinevat rajatist, mis kõik hakkavad asuma Raplamaal, Kohila vallas. Järgmise aasta kevadel selgub, millised ehitusettevõtted hakkavad ehitama Tagadi tee ja Künka tee maanteeviadukte ning Loone ökodukti. Kohila valda plaanitakse lisaks Loone rohesillale veel teistki ökodukti, mis hakkab asuma Urgel ning mille hange avaneb plaanikohaselt juba lähikuudel.

Tagadi tee maanteeviadukti kogupikkuseks saab olema 73 meetrit ning Künka tee viaduktil 53 meetrit. Loone ökodukti laiuseks on planeeritud 75 meetrit. Kõigi objektide puhul peaks ehitus algama 2021. aasta suvel ning olema lõpetatud hiljemalt 2023. aasta sügisel.

Rail Baltic Estonia Rapla maakonna rajatiste ja põhitrassi projektijuhi Arto Lille sõnul korraldatakse ehitusperioodil liiklus ümber selliselt, et see ei põhjustaks kohalikele vallaelanikele suuremaid ebamugavusi. „Teed jäävad liiklusele avatuks ja ümbersuunamised võivad olla lühiajalised,“ kinnitas Lille.

Ühtekokku saab Rail Baltica Eesti osal olema üle 90 maantee- ja raudteeviadukti ning 24 ökodukti.

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare