-1.7 C
Rapla
Kolmapäev, 24 apr. 2024
ArtikkelVahastu vabatahtlik pääste sai 90-aastaseks

Vahastu vabatahtlik pääste sai 90-aastaseks

23. detsembril aastal 1930 asutati Vahastu vabatahtlik tuletõrje ühing. Tänavu möödub sellest sündmusest 90 aastat. Muidugi oli kavas seda ka tähistada, kuid koroonaviiruse levik seda vähemalt sel aastal teha ei võimalda. Aasta 2020 on vaatamata sellele olnud Vahastu vabatahtlikele päästjatele tegus. Juubelikingitusena hangiti endale ATV, millega on hõlpsam maastikupõlengutele pääseda.

“Olen alati mõelnud, kas meie vanaisadel ei olnud jõululaupäeva eel tõesti midagi targemat teha kui asutada vabatahtlikku tuletõrjeühingut,” naljatles Raivo Murumägi. Tema on praegu Vahastu vabatahtliku päästekomando juht. Vahastu ise on 76 elanikuga küla Raplamaa idaserval. Sealt jääb kõigest neli kilomeetrit Rapla- ja Järvamaa piirini. Nii Paide kui ka Türi asuvad linnulennult paarikümne kilomeetri kaugusel, samal ajal kui Raplani on sealt 32 kilomeetrit.

Kui plaanida sinna sõitu, tuleb arvestada julgelt 40 minutiga. Vahastu pritsimajas võtab meid vastu Raivo Murumägi, kes on sealset vabatahtlikku komandot juhtinud alates 1995. aastast. Tänavu sai 25 aastat täis. Suuri tähistamisi plaanis ei ole ega tegelikult saagi olla. Küll aga on Vahastus jäänud selja taha tegus aasta. Murumägi tõi välja, et 2020. aasta jooksul on vabatahtliku komando tegevusse panustatud rohkem kui 10 000 eurot. Kevadel hangiti Kohaliku omaalgatuse programmi (KOP) toel omale käru ning nüüd detsembri alguses lisandus sellele ATV. See on Murumägi sõnul eriti suur samm edasi. Ka ATV hankimisele pani õla alla KOP, sellele lisandus veel Rapla vallavalitsuse toetus ning lisaks ka omaosalus ning nõutav summa saadigi kokku.

Masin ise on sarnaselt tuletõrjeautodega punast värvi. Murumägi rääkis, et sellega saab palju hõlpsamalt pääseda ligi kevadistele maastikupõlengutele, kuid kasutusse võetakse see teistelgi eesmärkidel. Näiteks saab seda edukalt kasutada tuletõrjevõistluste läbiviimiseks. “Kui vaja, saab sellega ka lapsi sõidutada,” sõnas Murumägi.

Oma aastakümnete pikkuse staaži jooksul on ta Vahastus näinud erinevaid aegu. Tänu Rein Habo tegevusele saadi 1993. aastal Kaiu kolhoosist esimene tuletõrjeauto. Ajad olid siis muidugi hoopis teistsugused. Murumägi meenutas, et polnud siis ei koolitusi ega kursusi ega muud sarnast. Ise tuli leidlik olla. Selle aja jooksul on ette tulnud väga tõsiseid väljakutseid ja ka selliseid õnnetusi, mis on lõppenud inimese surmaga. Kuid Murumägi tõdeb, et aastate jooksul on jäänud väljakutseid vähemaks. “Head meelt teeb see, et ennetustööst on olnud kasu,” sõnas ta. Mälu järgi ütles Murumägi, et 2020. aasta jooksul on neile saabunud kuus-seitse väljakutset.

Paika on pandud, et Vahastust tuleb reageerida kõigile väljakutsetele, mis asuvad 25 kilomeetri raadiuses. Sel aastal on paar korda tulnud sõita appi näiteks Väätsa prügilasse põlengut kustutama. Vahastu vabatahtlikus päästekomandos on ametlikult kirjas 18 inimest, kellest aktiivseid on umbes viis. Igale väljakutsele tuleb reageerida vähemalt kahekesi.

Olulise tähiseni jõuti 2019. aastal. Siis avati Vahastu vabatahtliku päästekomando teine garaaž (ehitas insener Fred Puusepp). Seda sündmust meenutab ka garaaži seinal asuv pilt, millel kõik inimesed, kes käisid sel puhul õnne soovimas. Pildil on julgelt viiskümmend inimest ja ehk rohkemgi, kes kõik sellel päeval Vahastus kohal olid. Murumägi rääkis, et just see pilt on üks põhjuseid, mis annab jõudu vabatahtliku päästjana edasi tegutseda.

“Vahel ma mõtlen, et miks ma siia tulen. Võiks ju selle asemel lastelastega mängida, aga siis ma mõtlen, kui paljudele inimestele see korda läheb, mis me siin teeme, ja ma olen jälle valmis siia tulema,” lausus Murumägi. Nüüd on ees pühadeaeg. Sarnaselt muul ajal aset leidvate väljakutsetega on viimastel aastatel jäänud vähemaks ka pühade ajal aset leidnud õnnetusi. Valmis peab siiski olema. Murumägi tõdes, et ka Vahastu vabatahtlikud päästjad on valmis välja sõitma, kui pühade ajal peaks see vajalikuks osutuma.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare