12.2 C
Rapla
Neljapäev, 20 juuni 2024
UudisedRapla perearstikeskuse telefonid helisevad lakkamatult

Rapla perearstikeskuse telefonid helisevad lakkamatult

„Pean iga kord vähemalt 4-5 korda numbri uuesti valima, et kuulata ootemuusikat,” räägib üks helistaja. „Olen saanud mitu robotkõnet, kus mind kutsutakse vaktsineerima, aga iga kord, kui perearstikeskuse numbri valin, palutakse mul oodata,” jagab kogemust teine helistaja.

Mitmed inimesed on pöördunud Raplamaa Sõnumite poole ja kurtnud, et Rapla perearstikeskuse liinile pääsemine on ääretult keeruline. Perearstikeskuse juhataja kinnitab, et kõnesid on palju.

Eakas inimene, keda kutsutakse roboti abil end vaktsineerimisele registreerima, on iseäranis nördinud, kuna iga kord, kui tal ei õnnestu liinile pääseda, helistab mõne aja pärast uuesti robot. Samal ajal ollakse aga mures, et küllap on veel teisigi eakaid, kellel on raske pikalt telefonitoru kõrva ääres hoida ja ootemuusikat kuulata, või ei ole kannatust, et telefoninumbrit aina uuesti valida, kuid vaktsineerimisele sooviks siiski end kirja panna.

Rapla perearstikeskuse juhataja Kadri Luga kinnitab, et perearstikeskuses vastatakse telefonidele igal tööpäeval kell 8-18. „Enamik helistajaid proovib ühendust saada ennelõunasel ajal, pärastlõunal on helistajaid vähem,” ütleb ta. Juhataja soovitabki inimestel number valida just pigem pärastlõunal.

Rapla perearstikeskuse perearst Andres Lasn lisab, et helistamise tipptunnid on esmaspäevad, tööpäeva hommikud ning liinile pääseb peaaegu kohe just tipptunni välistel aegadel. „Mõnikord näeme oma kõnestatistikast, et inimene on küll helistanud, aga tegelikult pole kannatanud isegi 10 sekundit oodata,” toob ta välja.

„Kõik Rapla perearstikeskuses töötavad inimesed annavad iga päev endast parima ning juba aasta kestnud pandeemia tingimustes rohkem kui maksimumi, et ära kuulata patsientide mured ning leida lahendused meie poole pöördunud inimeste probleemidele. Meie keskuses vastab telefonidele maksimaalne arv töötajaid,” selgitab Luga.

Perearstikeskuse juhataja meenutab, et meditsiinisüsteem on praegustes pandeemia tingimustes üle koormatud ning üle aasta on ka Rapla perearstikeskus töötanud eritingimustes, suure koormuse ja pinge all. „Telefonipöördumiste arv meie keskusesse on tõusnud oluliselt alates märtsist 2020,” tõdeb Luga. Viimase poole aasta jooksul on kõnede koormus sisuliselt kahekordistunud.

Selleks, et jõuda võimalikult paljude inimesteni, on kasutusele võetud robotkõned ning SMS-ide saatmine. Need võivad küll natukene võõrad tunduda, kuid on perearstikeskuse tööd arstide sõnul oluliselt lihtsustanud ja tegelikult oluliselt kiiremini lasknud vaktsiini inimesteni toimetada.

Kui aga perearstikeskusest ei ole mõne eaka inimesega vaktsineerimise osas mitte keegi ühendust võtnud, tuleks Luga sõnul saata e-kiri oma kontaktandmetega või helistada perearstikeskusesse pärastlõunasel ajal. „Võimalik, et meil olevad kontaktandmed on vananenud,” toob ta välja. „Nagu kõik inimesed, ootame ka meie, et võimalikult kiiresti taastuks nn koroonaeelne olukord ning saaksime rahulikumas tempos oma tööd teha,” ütleb Luga.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare