7.2 C
Rapla
Reede, 26 apr. 2024
SisuturundusRail Balticu rajatiste ehitamine ja liikluskorralduse muudatused Raplamaal

Rail Balticu rajatiste ehitamine ja liikluskorralduse muudatused Raplamaal

Rail Baltic Estonia

2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistööd Rapla maakonnas lõpevad tänaste plaanide kohaselt 2022. aasta alguses. Hoiame teid kursis, kuidas nii projekteerimis- kui ka ehitustööd Rapla maakonnas edenevad ning ootame teid küsimusi esitama ja tagasisidet andma.
Raudteelõik hõlmab Raplamaal:
5 raudteesilda
19 maanteeviadukti
1 raudteeviadukti
12 ökodukti
ca 100 truupi vee ja loomade läbipääsuks

Rail Balticu rajatiste Loone ökodukti ja Künka tee viadukti ehitustööd

Asukoht
Loone ökodukt ja Künka tee viadukt rajatakse Kohila valda Loone külla. Ehitusobjekt asub piirkonnas, kus peamiselt paiknevad majandatud metsad, põllud ja rohumaad. Üksikud majapidamised asuvad ehitusobjektist ca 500 meetri kaugusel.

Tööde organiseerimine
Rail Baltic Estonia OÜ ja YIT Eesti AS on sõlminud ehitus-töövõtulepingu Loone ökodukti ja Künka tee viadukti rajamiseks, mille kogumaksumus on ca 5,3 miljonit eurot. Ehitustööde valmimise tähtaeg on 2022. aasta oktoobris. Ehitusjärelevalvet teostab Sweco EST OÜ.
YIT Eesti AS planeerib ehitada viadukti ja ökodukti samaaegselt, tagades nii projekti kvaliteetse ja tähtaegse valmimise. Ehitustööde raames on koostatud Künka tee ja T15 Tallinn-Rapla-Türi mnt ajutine liikluskorralduse skeem (Skeem 1 ja Skeem 2). Töötsoon tähistatakse ajutiste liiklusmärkidega ja vajadusel eraldatakse avalikest teedest piirdeaiaga. Künka tee töötsoonis on piirkiirust piiratud 50 km/h peale ning töötsooni lõppedes taastatud kehtiv piirkiirus. Künka teel on tähistatud ajutine liikluskorraldus. Riigimaantee nr 15 Tallinn-Rapla-Türi ja Künka tee ristmiku piirkonnas on plaanis kehtestada suuremahuliste vedude tõttu kiiruspiirang 70 km/h ning lisatakse möödasõidukeelu alad.

Ehitustööd
Ettevalmistus- ja ehitustööd on kulgenud plaanipäraselt. Alustati ökodukti alal kändude juurimise ning kasvupinnase koorimisega. Künka teel on alustatud viadukti aluse väljakaeve- ning betoonitöödega.
Põhitöödega alustatakse orienteeruvalt novembri lõpus. Sellega seoses kasvab märkimisväärselt ka Künka tee liiklussagedus, mistõttu palub YIT Eesti AS projektimeeskond kohalikel elanikel jälgida ajutisi liiklusmärke ehituspiirkonnas ning varuda aega ja kannatust.

Tagadi tee viadukti ehitustööd

Rail Baltic Estonia OÜ ja TREV-2 Grupp AS sõlmisid ehituslepingu Tagadi tee viadukti ehitamiseks. Projekti raames rajatakse Tagadi tee maanteesild, mis ristub raudteetrassiga, ning sinna juurde kuuluvad juurdepääsuteed. Septembris alustati objekti mahamärkimise ja ajutiste platside rajamisega. Tänaseks on objektil juuritud kännud, kooritud kasvupinnas ning kaevatud kraavid. Valmis on ehitatud Kurtna tee ümbersõit läbi Tagadi tee. Seoses sellega on planeeritud ka liikluskorralduse muudatused.

I etapis suunatakse Tagadi tee liiklus uuele rajatud lõigule, nii et kõik, kes tulevad mööda Tagadi teed ja soovivad sellele keerata, peavad läbima lillaga tähistatud teed. Kurtna teel liiklejaid see ei mõjuta. I etapp läheb käiku novembri lõpus. Palume järgida ajutist liikluskorraldust.

II etapis suletakse ka Kurtna tee otseläbipääs seoses viadukti rambi ehitusega. Kõik, kes kasutavad Kurtna teed, peavad läbima skeemil 3 lillaga märgitud teelõiku. II etapp läheb käiku ca 2 nädalat pärast I etappi. Palume inimestelt mõistvat suhtumist ja sujuvat liiklemist.

Rajatise projekteerimistööd on lõppemas ning plaan alustada vaiatöödega on peagi kätte jõudmas. Lisaks on valminud muldkeha erinevad kihid nii uuel Kurtna tee lõigul kui ka Tagadi tee viadukti rambil. Truubitöödega alustatakse detsembri alguses, tööd võivad tuua kohati olukorra, kus tee on ehituse tõttu kitsendatud. Suuremad mullatööd planeeritakse valmis teha talve jooksul, et kevadel võimalikult vähe kohalikke veoteid koormata. Viadukti betoonitöödega tahetakse alustada uue aasta alguses. Asfalteerimistööde ja pindamistöödega plaanitakse alustada juba 2022. aasta suvel.

Rail Baltic Estonia Rapla maakonna rajatiste ja põhitrassi projektijuhi Arto Lille sõnul korraldatakse ehitusperioodil liiklus ümber selliselt, et see ei põhjustaks kohalikele vallaelanikele suuremaid ebamugavusi. „Teed jäävad liiklusele avatuks ja ümbersuunamised võivad olla lühiajalised,“ kinnitas Lille.

Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Rapla maakonnas võtke ühendust: Arto Lille, rajatiste ja põhitrassi projektijuht – [email protected]

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare