17.2 C
Rapla
Pühapäev, 7 aug. 2022

Riigimajja kolides teeb transpordiameti Rapla esindus muudatusi töökorralduses

Järgmisel neljapäeval, 13. jaanuaril avab transpordiameti Rapla teenindusbüroo taas uksed vastvalminud Rapla riigimajas. Kolimisega koos tulevad ka muudatused töökorralduses. Broneerijatele on uksed avatud igal tööpäeval, teistele kaks päeva nädalas.

Muudatuste tutvustamiseks kohtusid transpordiameti esindajad teisipäeva hommikul valla esindajatega. Transpordiametist osalesid kohtumisel liikuvuse korraldamise teenistuse direktor Joel Jesse ja Põhja piirkonna juht Kersti Kustavus.

Statistika näitab, et üha enam kliente eelistavad tarbida teenuseid e-teeninduses, ütlesid transpordiameti esindajad. See tähendab, et juba praegu ei ole vaja näiteks juhiloa uuendamiseks või kulunud numbrimärgist duplikaadi tellimiseks teenindusbürood külastada. Neid asju saab teha internetis ning vajalikud asjad postiga tellida.

Praegu külastab Rapla esindust füüsiliselt 100-120 inimest nädalas. Hetkel on Rapla esindus avatud kolm päeva nädalas (teisipäev, neljapäev, reede). Neil päevil osutatakse kõiki teenuseid.

Lõviosa kohapeal pakutavatest teenustest moodustab sõiduki registreerimiseelne kontroll. Tegemist on ajamahuka teenusega, mida e-teeninduses sooritada ei saa, sest see eeldab inimese kohale tulemist ja sõiduki vahetut ülevaatamist. Keskmiselt võtab see aega 45 minutit kuni tund. Selle tulemusel tekib järjekord.

Tegelikult pakub esindus veel üht teenust, mida ei saa e-teeninduses teha. Füüsiliselt tuleb kohale tulla ka juhiloa saamiseks vajaliku teooriaeksami sooritamiseks.

Edaspidi saab sõiduki registreerimiseelset kontrolli teha ainult eelneva broneeringu alusel, nagu ka teooriaeksamit. Töötajad on iga päev kohapeal olemas ja broneeringuid saab teha esmaspäevast reedeni. Riigimajja naastes saab sõiduautosid ette näidata kohe esinduse juures. Selleks on eraldi katusealune. Veokite puhul tehti varem ja tehakse ka edaspidi koostööd RMW AS Transpordiga ning neid vaadatakse üle aadressil Kastani 5.

Broneeringute süsteemi elluviimisega väheneb aga nende päevade hulk, kui esinduse uksed on avatud kõikidele soovijatele. Seni sai sisuliselt tänavalt esindusse astuda kolmel päeval nädalas, aga edaspidi jäävad uksed avatuks esmaspäeval ja neljapäeval. Neil päevil saab esindust külastada teostamaks juhtimisõiguse ja sõidukitega seotud toiminguid. Need on samad toimingud, mida saab teha ka e-teeninduses. Nende toimingute jaoks saab esinduse külastamiseks teha broneeringu, kuid jääb ka võimalus broneeringuta lihtsalt uksest sisse astuda.

Transpordiameti esindajate sõnul peaks selle muudatuse tulemusel enimkasutatava teenuse – sõiduki registreerimiseelse kontrolli toimingu kättesaadavus suurenema. Transpordiameti esindajad kinnitasid, et uus töökorraldus võimaldab vastavalt vajadusele paindlikult juurde lisada eelbroneeritavaid aegasid.

Autokoolid peavad õpilasi rangemalt hindama
Lisaks töökorralduse muudatusele küsisid vallajuhid ka teiste transpordiameti teenuste kohta. Uuriti näiteks nii teooria- kui ka sõidueksami järjekordade kohta. Jesse ütles, et teooriaeksamiga probleeme pole ja järjekord on 0-8 tööpäeva.

Sõidueksami sooritamine ei kuulu küll esinduse pakutavate teenuste hulka, kuid järjekord on tõesti pikk ja see on probleem, millega tegeletakse. Jesse selgitas, et kogu Eestis oli möödunud aastal 35 atesteeritud eksamineerijat, kes rotatsiooni korras vastavalt nõudlusele erinevates paikades eksameid vastu võtsid.

Möödunud aastal võeti vastu 41 500 sõidueksamit, mis on ligi 5000 võrra enam kui varem. Selleks kaasati ka oma töötajaid, kellel on vastav ettevalmistus. Tänavu komplekteeritakse meeskonda, kuhu kuulub 39 eksamineerijat. Seega peaks tõusma ka võimekus sõidueksameid vastu võtta.

Samas tõdes Jesse, et kõikide kategooriate üleselt läbib eksami 54%. B-kategooria puhul on see osakaal 46%.

Umbes 1000 eksamit läheb aastas raisku, sest õpilane unustab isikut tõendava dokumendi maha või ei ilmu kohale. Sellest tulenevalt on transpordiameti soov suurendada teadlikkust ja samuti autokoolide rolli. Laual on ettepanek taastada autokoolide oma teooria- ja sõidueksamid. Siis saaksid juba autokoolid ise paremini hinnata oma õpilaste valmisolekut riiklikuks eksamiks.

Tunnike kestnud kohtumisel arutleti ka tulevikuautode, mopeedautode juhtimisõiguse ja koostöövõimaluste üle.

spot_img
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,179JälgijatFollow

Viimased uudised