4.9 C
Rapla
Reede, 26 apr. 2024
ArtikkelKehtna KHK õpilased on parimad autotehnikud

Kehtna KHK õpilased on parimad autotehnikud

Mariliis Vest

21.-22. aprillil võtsid Piiroja rallikrossirajal mõõtu Eesti kutsekoolide sõiduautotehnikud, et välja selgitada oma valdkonna parimad. Võistluse võitsid Kehtna kutsehariduskeskuse õpilased Markus Laurimaa ja Karl Erik Õunas.
Õpilasi juhendasid õpetaja Are Enok ja Mati Männa. Männa sõnul spetsiaalselt trenni võistluse eel ei tehtud. Kuna aga iga meeskond pidi kohale minema oma autoga, tuli see tehniliselt korda teha ning võistlusteks valmis saada.
Kahepäevasel mõõduvõtul oli mitmeid ülesandeid, nii teoreetilisi kui ka praktilisi. Neljapäev algas elektriülesandega, kus elektristendil tuli võistlejatel kokku panna tuledeskeem. Järgnes teadmistekontroll mootori osas, kus vea leidmiseks pidi kasutama diagnostikaseadet. Seejärel veermiku ning auto tehnilise ülevaatuse ülesanne. Esimesel päeval toimus veel ajasõit, mida viis läbi endine Eesti autorallisõitja Urmo Aava. Läbida tuli ühekilomeetrine ring etteantud aja jooksul – kes kõige täpsem, see enim punkte sai. Selle ülesande esikolmik, kuhu kuulusid ka Kehtna KHK õpilased, sai lisaauhinnaks sõita kolm ringi Urmo Aava kõrval.
Võistlusülesanded aga jätkusid. Pimesi tuli osalejatel tunnetada momentvõtmega jõudu, teha vigursõitu ning sooritada liiklustest. Juhendaja Männa sõnul sai esimese päeva õhtul alguse nende üks seikadest, nimelt kukkus autol sõidu ajal summuti alt ära. Õnneks lubati võistlemist jätkata. Esimese päeva lõpuks olid Kehtna noormehed kindlad liidrid, sest olid enamikus katsumustes esikohal.
Teine päev algas pimedasõiduga. Ühele võistlejatest pandi ette pimedad prillid ning juhendajal tuli teda kõrvalistuja kohalt sõidus juhendada. „Sellest ülesandest me tahtsime liiga palju, mis lõppes sellega, et sõitsime betoonseina ja lõhkusime nii auto kui ka kaks rehvi ära,“ ütles Männa ning lisas, et selle komistuskiviga anti oma edu esialgu käest. Siit läks katkise auto seik edasi – Põltsamaalt toodi uued rehvid, sikutati auto puu külge ja hakati seda putitama. „Põltsamaa rehvivahetuskohta ma tahaksin küll tänada, nad andsid mulle tasuta rehvid ja ütlesid lihtsalt, et minge ja sõitke.“
Võistluspäev jätkus simulaatoriga rallisõiduga, kardi rehvivahetuse ja ajapeale rattavahetusega. Selleks ajaks saadi võistlusauto korda, abiks siinkohal nii Tartu kui ka Pärnu meeskonnad. Kogu võistluse viimane ülesanne oli sprindisõit, mille jaoks võistlejad oma autod ette valmistasidki. Iga osaleja sõitis kolm ringi, seejärel juhendaja, ajad liideti ja selgus pingerida. Kahe päeva kokkuvõttes võitsid Kehtna noormehed esikoha, võites Tartu kutsehariduskeskust ning kolmandaks tulid Järvamaa kutsehariduskeskuse õpilased.
Männa sõnul oli noormeeste tugevuseks ja võidu põhjuseks see, et nad mõtlesid hästi loogiliselt ja lihtsalt. „Lisaks veel see, et kogu üritus oli vabas vormis, ei olnud sellist eksamipinget. Hästi korraldatud võistlus.“ Nõrgaks kohaks peab ta aga autot, millega võistlema mindi. „Teinekord võiks minna võrdväärse autoga, sest teistega võrreldes oli meie auto lahja. Lubatud oli 75 kW, aga meie auto oli 43 kW,“ ütles Männa. Enda apsakaks peab ta pimedasõitu. „Ju ma ei osanud teda hästi juhendada. Ma olin muidugi ka igati aus ning ei võtnud roolist kinni, nagu juhend ette nägi.“
Mõlemad poisid on suured tehnikahuvilised – Markus käib kooli tehnikaringis ning sõidab rahvarallit, Karl Erik on vana kardisõitja. Markuse arvates läks võistlusel kõik väga hästi, äpardustele vaatamata. „Lahendasime probleemid edukalt ja saime jätkata. Tulemusega jäin rahule, ikkagi võitsime. Võistlus oli teooria, teadmiste ja oskuste põhine. Midagi keerulist ja maailmaimet ei pidanud lahendama. Kõigele leidsime lahenduse, kas siis puusalt või pingutustega,“ ütles Markus.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare