spot_img
-5.6 C
Rapla
Teisipäev, 6 dets. 2022
spot_imgspot_img
ArtikkelSisuturundusRail Balticu projektide hetkeseis Raplamaal

Rail Balticu projektide hetkeseis Raplamaal

Rail Baltic Estonia

2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistööd Rapla maakonnas ja Põhja-Pärnumaa vallas lõppevad tänaste plaanide kohaselt 2023. aasta IV kvartali jooksul. Soovime teid kursis hoida projekteerimis- ja ehitustöödega Rapla maakonnas ning ootame taas ka teie küsimusi ning tagasisidet.

Ehitustööd Raplamaa rajatistel
Hetkel toimuvad ehitustööd Raplamaal viiel objektil – Tagadi tee ja Künka tee viaduktil ning Urge, Loone ja Kalevi ökoduktil.
Tagadi tee viaduktile on rajatud uus Kohila – Kurtna tee muldkeha ning teostatud on enamus maaparandussüsteemide ümberehitusest. Hetkel on käsil viadukti kandekonstruktsiooni ja pealesõitude muldkehade ehitus.
Urge ökoduktil toimub ökodukti kandekonstruktsiooni ja nõlvade ehitus. Lähiajal on lõppemas Karuvatsa tee uue lõigu ehitus, pärast seda suunatakse avalik liiklus sinna. Samuti teostatakse endiselt maaparandussüsteemi viimaseid ehitustöid.
Künka tee viaduktil teostatakse tekiplaadi ehitust ning jätkatakse tee muldkeha rajamisega.
Loone ökoduktil jätkub tugiseinte ehitus ning toimuvad suuremahulised mullatööd.
Kalevi ökoduktil teostatakse kandekonstruktsiooni ning nõlvade ehitustöid.
Ehituses olevate rajatiste ehituse lõpptähtaeg on planeeritud käesoleva aasta lõpuks. Hetkel ollakse töödega graafikus ning usutakse, et objektid valmivad planeeritud ajaks.
Pärnumaa tootmistehases jätkub Loone ökodukti kaarelementide tootmine. Ühe elemendi kaal on ca 25 tonni ning kokku valmistatakse 54 elementi. Tänaseks on valminud 17 elementi.
Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes Rapla maakonnas võib ühendust võtta:
Rail Baltic Estonia rajatiste ja põhitrassi vanemprojektijuht Raplamaal – [email protected]

Kohalikud peatused
Lisaks sellele, et Rail Balticul pannakse valmimisel käima rahvusvaheline reisirongiliiklus, mahuvad raudteele ka regionaalrongid, mis hakkavad Rail Balticu opereerimisplaani kohaselt liikuma Tallinnast Riiani ning teevad Eesti piires 13 peatust – lisaks kohalikele peatustele ka Pärnu rahvusvahelises reisiterminalis.
Hetkel liiguvad kohalike peatuste tööprotsessid plaanipäraselt.
“Kohalike peatuste rajamisega seotud protsessidesse kaasatakse endiselt ka kohalikke kogukondi, mistõttu on kõigil, kes asjast huvitatud, võimalik kaasa rääkida projekteerimisega paralleelselt kulgeva detailplaneeringu menetluse ajal,“ märgib kohalike peatuste projektijuht Rauno Lee.
Kohalike peatustega seotud küsimustes võib ühendust võtta: [email protected]

Keskkonnamõjude hindamine (KMH)
Rail Balticu raudteetrassi lõigu „Harju ja Rapla maakonna piir – Hagudi” ehitusprojekti keskkonnamõju hindamise (KMH) aruanne on esitatud pärast avalikul väljapanekul esitatud muudatuste sisseviimist TTJA-le läbivaatamiseks.
KMH aruande heakskiitmine toimub prognooside kohaselt selle aasta septembris.

Rail Balticu teemaõhtud kohalikes omavalitsustes
28. aprillil ja 10.-11. mail toimuvad Kehtna, Kohila ja Rapla vallas Rail Balticu teemaõhtud, mille eesmärk on rääkida lähemalt projekti käekäigust, luua ja hoida suhteid kohaliku kogukonnaga ning jagada nende kodupaika puudutavat informatsiooni otseallikast. Samuti kaardistada akuutseid probleeme ja/või muresid seoses Rail Balticu projektiga.
Ootame nii kohalikke inimesi kui ka lihtsalt Rail Balticu huvilisi:
• 28. aprillil kell 18 Järvakandi kultuurihalli,
• 10. mail kell 18 Rapla kultuurikeskuse kinosaali,
• 11. mail kell 18 Kohila gümnaasiumi auditooriumisse.
Külla tulevad Rail Balticu projekti eestvedajad ja spetsialistid, et vestelda ja vahetada mõtteid seoses uue raudtee arendamise ja ehitamisega. Rail Balticuga seotud tegevusi on terve hulk ning kahtlemata on selle kohta endiselt palju küsimusi, mis ootavad diskussiooni ja vastuseid.
Pakume kohvi, teed ja kergeid suupisteid kohalikelt meistritelt. Ootame!

0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Sõnumid
Kõik uudised
Kuulutused