13.7 C
Rapla
Esmaspäev, 15 aug. 2022
spot_imgspot_img

Kehtna ja Raikküla tuletõrjeautod sõitsid Ukrainasse metsatulekahjusid kustutama

Kehtnas ja Raikkülas kasutusel olnud kaks tuletõrjeautot GAZ-66 sõitsid Ukrainasse, et aidata seal võidelda metsatulekahjudega. Masinad läksid Kehtna päästekomando eest teele kolmapäeval, 13. juulil. Lisaks masinatele läks kaasa ka kogu vajalik varustus, et metsatulekahjudega võidelda.

Mõlemad masinad olid siiamaani vabatahtlike päästjate kasutuses, kuid neid kasutati aina harvem. Üks neist oli Kehtna päästekomando käes ja teine Raikkülas. Mõlemad on ehitatud spetsiaalselt selleks, et võidelda metsatulekahjudega. Kõik kulud autode läkitamiseks kattis Eesti Metsa- ja Puidutööstuse Liit (EMPL). Ukraina tuletõrjujatele vajaliku abi saatis teele MTÜ Raplamaa Tuletõrjekapital. EMPL võttis enda peale ka masinate varustamise.

Koos autodega saadeti Ukrainasse viis uut Husqvarna mootorsaagi, kiivrid, labidad ja saagidele vajalik kütus ning õli. Masinad ja varustus lähevad Põhja-Ukrainas asuva Žõtomõri oblasti päästjate kasutusse. Tegemist on metsase piirkonnaga, kus tuleb võidelda nii sõjast kui ka muudest põhjustest tingitud metsatulekahjudega. Venemaa sissetungi alguspäevil käis Žõtomõri oblastis tihe lahingutegevus, kuid nüüdseks on seal rahulikum.

Eestis metsatulekahjud kustutamata ei jää

EMPL-i tegevjuht Henrik Välja ütles, et nendeni jõudis ukrainlaste abipalve Eesti suursaadiku Kaimo Kuuse vahendusel. Žõtomõri oblastit aidatakse seetõttu, et tegemist on metsase piirkonnaga ning Eesti riik on võtnud oma südameasjaks seda piirkonda toetada. Välja rääkis, et kui veebruaris ja märtsis käis Žõtomõri oblastis sõjategevus, siis suur osa päästetehnikast hävis.

“Kohalikel päästjatel oli tõsine mure saabuva suve ja võimalike metsatulekahjude pärast. Kaimo Kuusk vahendas nende abipalvet meieni ning Raplamaa päästjad tulid appi masinatega. Usun, et täna teevad kõik selleks, et ukrainlasi praeguses olukorras aidata,” rääkis Välja.

Ta lisas, et ukrainlastel on vaja just sellist tehnikat, mis Kehtnast teele saadeti. Kuna suvi on ilmselgelt metsatulekahjude kõrghooaeg, oleks olnud parem, kui need masinad oleks Ukrainasse jõudnud veelgi varem. Välja ütles, et kahjuks polnud see võimalik.

“Oleme tänulikud, et Raplamaa päästjad tegid meile nende eest mõistliku hinna. Lisaks panime sinna juurde erinevat varustust. Kõik kokku läks maksma umbes sama palju kui väike sõiduauto,” rääkis Välja. Ka transpordikulu Ukrainasse kattis EMPL.

Kehtna päästekomando pealik Eno Hermann rääkis, et siinsed metsatulekahjud nende masinate lahkumise tõttu kustutamata ei jää. Raikkülast pärit tuletõrjeauto oli juba mõnda aega seisnud, kuid Kehtna masin oli kasutuses lõpuni välja. Hermann selgitas, et tulekahjude kustutamise taktika on aja jooksul muutunud ning GAZ-66 otstarve on meie jaoks muutunud peaaegu olematuks. Alates aprillist on Kehtna päästekomandos arvel maastikupõlengute kustutamiseks UTV ning eelmise nädala seisuga oli see käinud juba kahel objektil.

“Meie GAZ-66 ei ole viis-kuus aastat tulekahjul käinud, aga UTV-ga oleme juulis juba kaks korda objektil käinud. Meil neid masinaid enam vaja ei lähe, aga Ukrainas läheb neid kindlasti vaja,” rääkis Hermann.

Kehtna GAZ-66 sõitis Ukrainasse täies komplekteerituses nii, nagu ta siin teenistuses oli. Näiteks on seal peal 760 meetrit voolikuid ja kõrgsurvepump. Raikküla auto peal on palju käsitöövahendeid – labidad, hargid, mootorsaed, kiivrid.

Vald kiitis masinate saatmise heaks

Oma heakskiidu masinate saatmisele Ukrainasse andis ka Kehtna vallavalitsus. Vallavanem Tanel Viks ütles, et kui sõda veebruaris algas, loodeti, et see on sprint, mis lõpeb Ukraina võiduga. Tänaseks on selge, et tegemist on maratoniga ning keegi ei tea, kui pikaks see konflikt kujuneb. Praegu läksid Ukraina poole teele päästeautod, aga kui pärast sõja lõppu hakkab pihta riigi ülesehitamine, siis on vajadused teistsugused.

“Kui me jõuame ühel hetkel ülesehitamisfaasi, siis on Ukrainal rohkem ehk vaja nõuandeid, aga praegu on neil vaja just neid masinaid. Tegemist on igati korraliku tehnikaga,” rääkis Viks. Masinad läksid Ukrainasse jäädavalt ning Eestisse need tagasi ei tule. Viks ütles, et Kehtna vallavalitsuses mingeid küsimusi selle otsuse pärast ei tekkinud. Oli selge, et kohalik võimekus metsatulekahjudega võitlemisel ei lange ning seega oli võimalik lubada need masinad Ukrainasse, kus läheb neid rohkem tarvis.

Tuletõrjeautode Ukrainasse toimetamisel aitas korralduslikult kaasa Tallinna vanalinna Rotary klubi. Abivajaduse Ukrainast vahendas Riigikogu liige Heiki Hepner ja kohapealse suhtluse korraldas Eesti suursaatkond.

spot_img
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
5,680JälgijatLike
1,179JälgijatFollow

Viimased uudised