9.9 C
Rapla
Reede, 26 apr. 2024
ArvamusSüdamelt ära: Suverehvidega ei läheks ikka talvel liiklusesse. Või läheks?

Südamelt ära: Suverehvidega ei läheks ikka talvel liiklusesse. Või läheks?

Talviste liiklusolude üle võib vinguda lõputult, ent kohati on hea esile tuua ka mõni tõeliselt probleemne koht. Suverehvidega pärast esimest sadu ikka liiklusesse ei läheks, onju. Või siis ikka läheks? Kurb tõdemus on see, et juba mindud küll. Mina veendusin selles laupäeva, 19. novembri hommikul nii Raplas kui ka Kohilas.

Just sellele hommikule eelneval ööl sadas lumi esimest korda maha. See ei tulnud ootamatult, uudistekanalid teatasid saabuvast sajust vähemalt päeva jagu ette. Sel hommikul liiklusesse minnes oli mul kaks põhilist tähelepanekut. Esiteks see, et autosid on tavapärasest vähem ning need, kes olid liikluses, sõitsid ettevaatlikumalt kui tavaliselt. Mõlemad olid väga loogilised tähelepanekud, tuligi ettevaatlik olla. Samamoodi märkasain nii Raplas kui ka Kohilas päris mitut autot, mis sõitsid vanade heade suverehvidega. See, et nad sõitsid, on muidugi väikene liialdus, tegelikult nad ikkagi uisutasid. Kõigepealt oli raske kohapealt ära saada ja kui juba liikuma hakati, kippus auto tagumine ots kurvis käest ära minema. Ohtlik värk. Konkreetselt meenub mulle sellest hommikust üks selline auto Raplast ja kaks Kohilas. See pani keerulisse seisu ka ülejäänud liiklejad. Mida ma nüüd siis tegema pean? Hakkan sinust mööda sõitma? Või vajutan pidurit ja ootan piruetid ära, et sa rahulikult edasi saaksid sõita? Otsustasin möödasõidu kasuks. Väga loodan, et need autojuhid ei läinud niisama laupäevahommikust sõitu tegema, vaid olid teel otse rehvivahetusse.

Pärast neid olukordi võtsin ühendust mitmete rehvivahetuspunktidega ning nende jaoks ei olnud sellistes situatsioonides midagi üllatavat. Nendest vestlustest sündis ka eelmise nädala Raplamaa Sõnumites artikkel, kus oli antud ülevaade rehvivahetuste ülikiirest tööajast. Üks tähelepanek, mille nad välja tõid, seisnes selles, et paljud autojuhid reageerivadki alles siis, kui esimene lumi maha sajab. Ja ühe päevaga venivad järjekorrad rehvide vahetamiseks nädala pikkuseks. Et kui vaatad novembris aknast välja ja näed, et lumi katab esimest hommikut maad, siis on rehvivahetustes teada, et täna tuleb tihe tööpäev. Nii oli ka 19. novembril. Aga tegelikult oleks võinud suverehvid välja vahetada juba palju varem. Seadus reguleerib, et talverehvidega võib sõita alates 15. oktoobrist. Siis ei ole see veel kohustuslik, aga lubatud on. Talverehvide kasutamine muutub kohustuslikuks alates homsest. Alates 1. detsembrist peavad kõigil liikluses osalevatel masinatel olema all talverehvid. Suverehvidega võib seaduse kohaselt uuesti sõita alates 1. märtsist, aga loomulikult on rõhuasetus ilmaoludel. Kui ikka märtsi alguses on tali õues, siis tasub veel oodata.

Võib eeldada, et tänavu 19. novembril toimus päris palju väiksemaid plekimõlkimisi. Inimesed postitasid kurje kommentaare ja tõendusmaterjalina ka pilte sotsiaalmeediasse. Ei saa nüüd küll öelda, et neid terve päeva peale jagus, aga mõned tulid ikka ette. Küllap kujuneb see artikkel meeldetuletuseks mulle endale. Esiteks: Igal sügisel vaheta autol rehvid ära enne lume mahatulekut. Teiseks: Kui lähed pärast esimest lumesadu liiklusesse, ole ekstra-ettevaatlik.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare