7.2 C
Rapla
Reede, 26 apr. 2024
SisuturundusRaplamaal jätkub Rail Balticu rajatiste ehitamine

Raplamaal jätkub Rail Balticu rajatiste ehitamine

2019. aastal alanud Rail Balticu projekteerimistööd Rapla maakonnas lõppevad plaanide kohaselt 2023. aasta jooksul, kuid juba täna toimub mitme raudteed ületava rajatise ehitamine ning veel käesoleval aastal tahame alustada Rail Balticu raudtee põhitrassi rajamisega Raplamaal.

Põhitrassi esimese lõigu ehitaja peaks selgeks saama enne suve. Soovime, et oleksite kursis, milliseid tegevusi seoses uue rahvusvahelise raudtee rajamisega Rapla maakonnas läbi viiakse.

Hetkel on Rapla maakonnas ehitusfaasis viis raudteeristumist
Siiani on Raplamaal lõpuni valmis ehitatud neli raudteeristumist, hetkel on kas juba aktiivses ehituses või lähema paari kuu jooksul ehitusse jõudmas veel viis ristuvat rajatist.
Kibe töö käib Kehtna-Põlma tee viadukti ehitusel, kus ehitaja on GRK Infra AS. Hetkel teostatakse suuremahulisi mullatöid, samuti käivad tugitornide ja raketise paigaldustööd, mis on vajalikud viadukti kandekonstruktsiooni ehitamiseks.

Kohalikel liiklejatel tuleks tähele panna, et Kehtna-Põlma teel on viadukti ehituse jaoks rajatud ümbersõidutee pikkusega 700 meetrit. Ümbersõidutee on 4 meetri laiune ja freespuru kattega. Liiklust reguleerivad foorid ja ooteaeg on umbkaudu 5 minutit.

Rail Balticu ristumiste ehitustööd on jõudnud ka Rapla valda, kus kõige kaugemale on jõutud Kalevi ökodukti ehitamisega. Talve tulek pani sel objektil küll tööd ajutisele pausile, kuid kevadel tehakse viimased viimistlus- ja haljastustööd ning lõplikuks valmimisajaks on käesoleva aasta suvi, mil objekt tellijale üle antakse. Kalevi ökodukt kujutab endast 85 m pikkust tunnelit, mille loomade ülepääsuala laius on 75 m.

Reaalsed ehitustööd jõuavad ka Rapla vallas asuvasse Sikeldi külla. Sikeldi viadukti hakkab ehitama AS TREV-2 Grupp, kelle jaoks see on juba järjekorras viies Rail Balticu raudteetrassile rajatav objekt. Omanikujärelevalvet teostab AS Infragate Eesti.

Objekti tähtsaim, Varbola tee maanteeviadukt rajatakse asukohaliselt Sikeldi külla, aga tegelikult hõlmab projekt kahe küla territooriumi – uus projekteeritav Varbola tee lõigu muldkeha ehitatakse nii Sikeldi kui ka Kalevi küla maadele. Lähim suurim keskus on Alu, mis jääb projekteeritavast teelõigust ca 1 kilomeetri kaugusele.

Tööde käigus rajatakse Varbola tee maanteeviadukt ning uus teelõik üle tulevase Rail Balticu raudteetrassi. Rajatava viadukti kogupikkus tuleb 79,20 meetrit. Tänane ehitustööde seis on veel planeerimisfaasis. See tähendab, et tehakse erinevaid ettevalmistustöid ning koostamisel on veel ehitusalane dokumentatsioon ja tööprojektid, mis kooskõlastuste järel võimaldavad ehitustöödega alustada. Kui ilmastikutingimused lubavad ja ettevalmistustööd sujuvad, on suuremate ehitustöödega Sikeldi viadukti objektil kavas alustada juba märtsikuu teises pooles.

Ehitusettevõttel AS TREF Nord on Raplamaal ehituses kaks Rail Balticu ristumist. Seli-Koigi-Alu viadukti osas tegeletakse erinevate ettevalmistavate tegevustega ning reaalsete ehitustöödega on plaanis alustada kevadel. 59 meetri pikkuse viadukti ehitustööd peavad lepingu järgi olema teostatud 2024. aasta lõpuks.

Kehtna vallas asuva Selja ökodukti ehitusel toimuvad samuti ettevalmistavad tegevused ning veebruaris alustati juurimistöödega. Suuremaks ehitustegevuseks läheb aprillis ning tööd peaksid lõppema 2024. aasta südasuvel. Selja ökodukt kujutab endast 85 m pikkust tunnelit, mille loomade ülepääsuala laius on 75 m. Märtsi esimesel nädalal avatakse Hagudi-Kodila riigiteel asuva Kuku viadukti ehitushange.

Rail Balticu projekteerimise ja ehitamisega seotud küsimustes saab Rapla maakonnas ühendust võtta:
Arto Lille, Rail Baltic Estonia rajatiste ja põhitrassi vanemprojektijuht – [email protected]
Jelizaveta Sibul, Rail Baltic Estonia keskkonnaspetsialist – [email protected]
Rauno Lee, Rail Baltic Estonia kohalike peatuste vanemprojektijuht – [email protected]

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare