5.8 C
Rapla
Laupäev, 4 mai 2024
SisuturundusRail Baltic: Käib hoogne põhitrassi ehituse ettevalmistus

Rail Baltic: Käib hoogne põhitrassi ehituse ettevalmistus

Käesoleva suve hakul saab Raplamaal alguse Rail Balticu põhitrassi esimese etapi ehitus. Ehitustööd Raplamaa põhitrassi raudteetaristu esimeses etapis käivituvad Harju ja Rapla maakonna piirilt ning jõuavad lõpule Loone külas Kohila vallas. Töölõigu pikkus on 9,4 kilomeetrit.

Töid teostava ettevõtte Verston vastutav projektijuht Indrek Trei selgitas: “Planeeritavale raudteelõigule rajame umbes 15 meetri laiuse muldkeha, viis maanteeviadukti, ühe ökodukti ja kergliiklustunneli.” Muldkeha ehituse raames valmistatakse ette ka Rail Balticu Kohila kohaliku peatuse rajamine. Projekt hõlmab ka 16,7 kilomeetrit piirdeaedu, 6 kilomeetrit müratõkkeid ning 18 raudteetruubi paigaldust.
Enamik raadamistöid raudtee põhitrassi ehituseks on Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) poolt tehtud ja koostöös Maa-ametiga on Rail Baltic Estonia omandanud suure osa vajalikest maadest. See võimaldab alustada raudteerajatiste ehitust alates juunist.
Tööd algavad Kohila ökodukti ja Sihi tee kergliiklustunneli ehitusega, millele järgneb Kohila liiklussõlme ehitus, mis hõlmab viit maanteeviadukti. Rajatised on plaanis valmis saada 2025. aasta lõpuks ja muldkeha 2026. aasta lõpuks, kõik tööd peavad olema lõpetatud 2027. aasta sügiseks.
Maanteeviadukti ehituse perioodiks rajatakse 1,2 kilomeetri pikkune ajutine kahesuunaline ümbersõidutee Harakapesa ristmikust Urge ristmikuni, kulgedes paralleelselt Tallinna-Viljandi maanteega.
Ümbersõit ei mõjuta ühistranspordi liiklust, kuna bussipeatused asuvad nii enne kui ka pärast ümbersõiduteed. Ümbersõidutee ehitustööd algavad orienteeruvalt mai lõpus ja autoliiklus suunatakse sinna käesoleva aasta sügisel.
Alates aprilli algusest on võimalik teisipäeviti kell 9-12 Rail Balticu ehitust puudutavates küsimustes pöörduda Kohila vallavalitsuses asuvasse Rail Balticu infopunkti, kus vastuvõtte teostab põhitrassi nooremprojektijuht Maria Kommusaar. Eelnev registreerimine on vajalik!
Rail Balticut puudutavate küsimuste korral palume ühendust võtta:
Maria Kommusaar, Rail Baltic Estonia nooremprojektijuht – [email protected]
Tanika Ojasild, Rail Baltic Estonia keskkonnaekspert – [email protected]
Rauno Lee, Rail Baltic Estonia kohalike peatuste vanemprojektijuht – [email protected]
Katrin Rannama, Rail Baltic Estonia maakorralduse ja planeeringute juht – [email protected]
Rail Balticu infopäevade soovi korral palume ühendust võtta kogukonnajuhi Liis Olliniga, [email protected]

2 KOMMENTAARID

Subscribe
Notify of
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Ain Põlluäär
24. apr. 2024 09:14

See tegelik Euroopaga liitumine on trassi valmis saamine,võiks rutem Rail Baltic valmis saada.mul on ka teedeehituskogemust tahan kah tööle tulla!

Suslik
24. apr. 2024 21:55

Nii et loomadele jäetakse 10 km peale vaid üks koht raudtee ületamiseks.Ja sinna peavad mahtuma nii kiskjad kui taimetoidulised.See keskkonnakahjulik projekt tuleb peatada!Viimased valitsused teevad hävitustööd igas vallas,on see siis loodus, majandus või inimeste toimetulek.