SisuturundusRail Baltic Estonia - Rail Balticu kohalikud peatused toovad uue ajastu...

Rail Baltic Estonia – Rail Balticu kohalikud peatused toovad uue ajastu liikluses ja linnaruumis

Rail Baltic on ambitsioonikas projekt, mille eesmรคrk on luua kiirraudteeรผhendus Baltimaade ja รผlejรครคnud Euroopa vahel, parandades nii rahvusvahelist kui ka piirkondlikku liiklust. Kuigi peamine fookus on suurte linnade nagu Tallinna, Riia ja Varssavi รผhendamisel, parandavad Rapla, Kohila ja Jรคrvakandi jaamad kohalike elanike liikumisvรตimalusi ja รผhendavad nad kiirelt nii Eesti kui ka rahvusvaheliste rongiliinidega.

Rail Balticu projekti kรคigus rajatakse Raplamaale kolm kohalikku peatust: Rapla, Jรคrvakandi ja Kohila. Need jaamad pakuvad paremat ligipรครคsu kohalikele, kes saavad edaspidi kiiresti liikuda nii Tallinna, Pรคrnu kui ka kaugemate sihtkohtade vahel. Lisaks parandab see รผhendust vรคiksemates piirkondades, tรตstes Raplamaa atraktiivsust nii ettevรตtjate kui ka turistide silmis.

Parem รผhendus vรตimaldab kohalikel iga pรคev mugavamalt ja kiiremini tรถรถle ja kooli liikuda โ€“ olgu siis Tallinna, Pรคrnusse vรตi mรตnda muusse asulasse Rail Balticu trassi รครคres. Samuti on oluline see, et jaamad arvestavad kohaliku elanikkonna vajadustega, pakkudes mugavaid ja turvalisi teenuseid, mis muudavad igapรคevase elu lihtsamaks.

Uue aja jaamahooned

Ent Rail Baltic ei too mitte lihtsalt rรถรถpaid ja liipreid. Raudteega kaasnevad ka kergliiklusteed, haljastus, parklad ja muidugi uued moodsad jaamahooned, mida Eestisse pole rajatud juba รผle poole sajandi. Enamik meie jaamahooneid pรคrineb รผldsegi veel tsaariajast. Koostรถรถs Itaalia firma 3TI Progetti ja Poola ettevรตtte SBS Engineeringuga on juba vรคlja tรถรถtatud kรตigi Rail Balticu peatuste visuaalne lahendus ja nรตuded, Novarc Group AS teeb selle baasil projektid (sh tรผรผpprojektid).
Rapla jaam on kavandatud suure, nn landmark-tรผรผpi hoonena, mis jรครคb silma oma tรคnapรคevase disainiga ning pakub elanikele ja reisijatele mugavaid teenuseid. Jaamade disain on modulaarne, mis tรคhendab, et neid saab tulevikus vajadusel laiendada, kohandudes reisijate arvu kasvuga. Sama puudutab parklaid โ€“ aastaks 2030 valmivaid parkimisplatse on vรตimalik laiendada. See oleneb juba kohalike teenuste nagu nt รผhistranspordi arengust ja inimeste harjumusest. Kohalikud ooteplatvormid ja parklad on kavandatud nii, et nad vastavad kohalike elanike vajadustele, vรตimaldades mugavat ligipรครคsu nii jalgratta, รผhistranspordi kui ka autoga.

Peatused ja jaamad:
mis on erinevused?

Kohalikud peatused ja jaamad tรคidavad erinevaid rolle. Peatus on lihtsam taristu, mille peamine eesmรคrk on vรตimaldada reisijatel rongi peale minna ja sealt maha tulla. Tavaliselt on peatuses ooteplatvorm ja viitade sรผsteem, samuti turvalised รผlekรคigud ja parkimiskohad. Rong teeb neis lรผhikese peatuse pรตhitrassil. Jaamas liigub aga rong pรตhitrassilt kรตrvalteele. Rapla jaam on planeeritud suurema hoonega jaamaks, mis saab pakkuda rohkem erinevaid lisateenuseid, nรคiteks kohvikuid, samas kui Kohila ja Jรคrvakandi on lihtsama รผlesehitusega.

Ajakava ja tulevik

Kรตigi Raplamaa kohalike peatuste detailplaneeringud peavad saama kinnitatud 2024. aasta lรตpuks, mis looks eelduse ehitushangete vรคljakuulutamiseks. Eesmรคrk on rajada ka kohalikud peatused kogu pรตhitrassiga samas ajaraamis, mitte nรคiteks jaamahooneid varem valmis ehitada ja siis tรผhjana seisma jรคtta alles mรตne aasta pรคrast saabuvaid reisijaid ootama. Juba praegu on Raplamaal ehituses 40 kilomeetrit Rail Balticu pรตhitrassist ning tรถรถd on ajagraafikus, et juba 2030. aastal vรตiks Rapla, Kohila ja Jรคrvakandi jaamast rongi peale astuda.

5 KOMMENTAARID

Subscribe
Notify of
5 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare
raplakas
24. sept. 2024 15:10

Palun lรตpetage selle mรตttetuse reklaamimine.

Jaika
24. sept. 2024 16:11

aku rongipeatus on kavandatud Saku linnast pea 3km kaugusele รผle metsade ja pรตldude, vรคga see kiirust just juurde ei anna kohalikele Tallinna jรตudmisel, kui kรตigepealt peab Sakust mitu km jala peatusesse kรตndima vรตi autoga sรตitma. Sama lugu Kohilas, kรผll natuke lรคhemal, aga siiski keskusest pea 2km eemal. Loodetavasti ei hakata siis kohalikke Elroni ronge hรตrendama (kรคivad nad ju niigi liiga harva)

Sakukas
25. sept. 2024 14:51
Vasta  Jaika

Rongid kรคivad liiga harva? Millest sa rรครคgid? Tipptundidel, ehk perioodil, mis on liikumas kรตige enam inimesi, on rongiliiklus vรคga hea. ร„ra kรผta siin hirmu ja hรผsteeriat.

Marrin
5. okt. 2024 02:07

Ei tea kellele on vaja jรคrvakandi peatust . Umbes jutt. ” elu helesinises maailmas “

Piilupart Donald
23. okt. 2024 11:23
Vasta  Marrin

Jรคrtsu tuleb jรคlle elu sisse – seal kus raudtee, seal ka elu.