SisuturundusEesti sõlmis ajaloolise taristulepingu - rahvusvaheline kiirraudtee jõuab aastaks 2030 läbi Raplamaa...

Eesti sõlmis ajaloolise taristulepingu – rahvusvaheline kiirraudtee jõuab aastaks 2030 läbi Raplamaa Tallinna südamesse

Rail Baltic Estonia

* Sõlmiti Eesti ajaloo suurimad taristulepingud, millega kaetakse kogu Rail Balticu põhitrassi reisijateveo osa.
* Ülemiste rahvusvahelise reisiterminali ehitusleping sai allkirjad, terminalist saab uus värav Tallinna ja Eestisse.
* Balti riikide transpordiministrid kinnitasid 27. mail ühises avalduses, et Rail Balticu esimene etapp valmib 2030. aasta lõpuks.

Rail Balticu kiirraudtee sai Eestis oma senise teekonna suurima tõuke, kui 16. mail allkirjastati lepingud kahe rahvusvahelise konsortsiumiga, mis katavad kogu põhitrassi reisijateveo osa. Selle trassi alusehitus Raplamaa osas juba käib. See pole lihtsalt uus rongitee reisijatele. See on geopoliitiline taristu, julgeolekuvõrgustik ja uue ajastu kaubatee, mille maksumus küünib kuni 932 miljoni euroni – Eesti ajaloo suurim taristuleping. Aga veel enam, see on ühendus, mis ühendab Tallinna – ja ka Rapla – Läti ja Leedu ning ülejäänud Euroopaga.
Kiirraudteel hakkavad rahvusvaheliste rongide kõrval sõitma ka regionaalrongid. „Need lepingud tähistavad uut etappi Rail Balticu elluviimisel – mitte uue etapi algust, vaid murrangut kogu ehituses. Nüüd on kogu Eesti osa reisijateveo põhitrass lepingutega kaetud ja töös. See on hetk, mil paberil olnud visioon muutub katkematuks ehitusliiniks,” ütles Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets.
Suurte lepingute osapooled on rahvusvahelised alliansid, mille liikmed on ehitusettevõtted Eestist ja Soomest kuni Prantsusmaa ja Poolani. Esimene leping katab Ülemiste–Pärnu pealisehituse ja ka Tootsi–Pärnu alusehituse, teine Pärnu–Ikla täieliku ehituse. „Rail Baltic on kogu Balti piirkonna jaoks strateegilise tähtsusega taristuprojekt. See ühendab meid Euroopa raudteevõrguga ning tugevdab nii majandusarengut kui ka piirkondlikku julgeolekut,” sõnas taristuminister Kuldar Leis. 27. mail kinnitasid ka kõik kolm riiki Balti transpordiministrit kohtumisel Vilniuses oma pühendumust Rail Balticule ja ütlesid kohtumisel tehtud ühisavalduses, et on jätkuvalt pühendunud eesmärgile ehitada Rail Balticu esimene etapp valmis 2030. aasta lõpuks.
Aga raudtee pole ainult trass, sellel peab olema ka alguspunkt. Tallinna Ülemistesse kerkib Rail Balticu rahvusvaheline reisiterminal, mille ehituslepingu väärtus on ligi 85 miljonit eurot. Selle arhitektuurse lahenduse autor on üks maailma tippbüroodest: Zaha Hadid Architects koostöös Eesti Esplaniga on loonud terminali, mis ühendab skulpturaalsuse funktsionaalsusega.
Kui reisijad 2030. aastal esimest korda astuvad kiirrongile suunal Tallinn–Varssavi, algab nende teekond Linda terminalist, mis on nime saanud Eesti rahvuseepose tegelaskuju järgi. „Ülemiste Linda terminal on Eesti raudteeajaloos pretsedenditu – see ei ole lihtsalt hoone, vaid Eesti uus värav maailma,” ütles Anvar Salomets.
Raplamaa elanike jaoks saab Ülemiste terminalist rohkem kui lihtsalt jaam. See on värav pealinna, kust saab edasi lennujaama, kesklinna, sadamatesse ja bussijaama. 2030. aasta lõpuks saab seega Raplamaalt alustada hommikul rongisõitu, mis viib pärastlõunaks Euroopa südamesse – uue ajastu kiirusel, uue ajastu mugavusega.

1 kommentaar

Subscribe
Notify of
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare
Suslik
27. mai 2025 18:49

Läbi ussi m-i surutakse seda projekti edasi.Ei ole rahasid,ei ole tasuvust ega selgust kas valmis saab.Tulevikus saab vaid kõvasti maksumaksjat koormama.Vastutusele tuleks need tegelased võtta,kes selle taga.