Konstantin Kuningas
Tänavusel Tallinn Music Weekil esines ka Raplamaaga seotud muusikuid, nagu näiteks Maili Metssalu, aga ka rahvamuusik Kärt Pihlap flöödiduost Kuula Hetke.
Duo, mille teine liige on Katariina Tirmaste, esitles koostöös produtsendi Maris Pihlapiga kava “Kuula Hetke Remixed”, tukslevat kombinatsiooni ajatust ja ajalikust, kaugest minevikust ja selgest olevikust, mis kutsub tantsima nii, et ununevad ajavoolamine, ruum ja ümbritsevate inimeste eksistents.
Pythagorase väitel on muusika ja astronoomia õed. Muusika mõjub pütaagorlaste järgi hingele hästi, Aristoxenose järgi võrreldavalt ravimi mõjuga hingele. Asi oli nähtavasti selles, et muusika on arvude harmoniseeriva mõju väljendus.
Chilly Gonzales ja Plastikman tegid eelmisel aastal ootamatu ühise plaadi. Tegelikult mängis Gonzales klaverit Plastikmani 1998. aasta tehnoplaadi “Consumed” peale. Urtext, algversiooni püüti esitada võimalikult täpselt. On muusikatööstuse fantaasia, et muusikud hängivad koos plaate tehes. Ei, Plastikman tunnistas resigneerunult, et artist kaotab teose üle kontrolli kohe, kui avalikustab selle.
Maris on Kärdi täditütar. Kärt osales Marise mullusel plaadil “The Search For Life Within”. Koostööd lihtsustab palju tõsiasi, et muusika ja sellesse suhtumise osas on nad väga sarnased. Nad kasvasid koos, ühised laagrid ja tuttavad kujundasid mõlema sisemaailma.
Remiksimine tähendab, et teos korrumpeerub, vahel kõige paremas mõttes. Remiks on nagu viirus, aset leiab omamoodi saastumine, mis on avanemine transformatsioonidele, muteerumistele. Jean-Paul Gaultier ütleb, et see on nagu söömine: ta sööb igasuguseid asju ja seedib, omandab nii erinevaid kultuure, riike, erinevatest klassidest inimesi, inimesi tänavalt, päevase eluviisiga inimesi, öise eluviisiga inimesi. Barjääre pole. Samamoodi segunevad muusika, sõnad, keeled, traditsioonid. Lõputu segunemine.
“Arvan, et keegi meist ei teadnud täpselt, kuidas see sümbioos kahe flöödi ja live-elektroonikaga kõlama hakkab, kuid Marise ideede peale jämmides ja mõtteid tagasi põrgatades võin öelda, et oleme leidnud kuldse kesktee sellele, kuidas Kuula Hetke tunnetuslikke improvisatsioone ühendada Marisele isikupärase harmoonia ja rütmiga,” räägib Kärt.