Arvamus33 minutiga pealinna, 39 minutiga suvepealinna

33 minutiga pealinna, 39 minutiga suvepealinna

Mรคrt Kubo

On suve lรตpp, kohe algab sรผgis. Pรตmaki, pรตmaki kaiguvad รผle Rapla vaiatagumise helid Rail Balticu soisel ehitustrassil. Ilm on ilus, lรคbi vihma poolt puhtaks pestud รตhu paistab pรคike eredalt ja soojalt.

Tammemรคel on vรตimlemistund. Nutikas รตpetaja on vรคlja mรตelnud lapsi kรถitva liikumismรคngu. Nad jooksevad ennastunustavalt, karjuvad valju hรครคlega ja tormavad sarapuuvรตssa, ilmuvad vรคlja hoopis teisest suunast, ja ei vรคsi. Mรตtlen: tahaks รถelda hรคid sรตnu, et รตpilasi ei vaevata umbses vรตimlas, vaid emotsioonid pรครคstetakse valla siinsamas looduses. Nagu meie omal ajal Viljandi lossimรคgedes Tarzanit jรคljendades.
Rail Balticu juhid on tulnud seletama Rapla rahvale siia rajatava jaamahoone รผksikasju. Rรถรถpaid on jaamas kahesuguseks kasutuseks. Kaks paari (esialgu siiski รผks) lรคbituiskava kiirrongi tarvis ja veel kaks kohaliku, Eesti-sisese rongi jaoks. Viimased hakkavad liikuma kohe, kui trass piirini valmis saab.
Jaama ala on suletud territoorium. Jalgsi vรตi rattaga saalimine รผle rรถรถbaste ei tule kรตne alla. รœle trassi saab erilise, liftiga varustatud silla kaudu. Lift on nii suur, et jalgratas ja ratastool mahuvad sisse รคra. Tulevad parkimisalad autodele ja bussidele, jaama teenindavad rajatised. Hoone on itaalia disainerite silma lรคbi loodud. Mitte luksuslik, aga pรตhilisi vajadusi rahuldav. Ruumi on jรคetud tulevikus ilmnevate ideede teostamiseks. Rapla kahe jaama vahel hakkab liikuma sรผstikbuss. Valla hool algab kohe vรคljastpoolt jaama ala, sealhulgas meie vรตimalus uude jaama jรตuda.
Saalis oli umbes 30 osalejat ja mul oli rรตรตm kuulda, et nad olid asjatundjad ja kursis toimuvaga. Selgus ka see, et Rapla jaama idee oli kohalike ametnike ja poliitikute sihikindla lobitรถรถ tulemus. Nii et tuleb alati olla jรคrjekindel ja uskuda oma suurusesse. Eks RB juhtkond mรตistis ise ka, et vaid kiirongi toel trassi รผlal ei pea. Aga kuulati hรครคli Kohilast ja Raplast ning see on julgustav.
Kui juba raudteest juttu, tahan kiita vana jaama uueks saamise kulgu. Viin selle aasta lรตppematut rohesaaki Mรคepere jรครคtmejaama ja vรตin pika vaatluse tulemusel kinnitada, et tรถรถd on tehtud pรตhjalikult ja hea kvaliteediga. Midagi ei ole jรคetud ripakile, kogu ala on saanud kindla otstarbe. Seda protsessi oli huvitav jรคlgida ja tulemus teeb meele rรตรตmsaks.
Nagu ka muusikakooli, gรผmnaasiumi, turuplatsi, keskvรคljaku, promenaadi, lauluvรคljaku, Vesiroosi kooli ja loodetavasti ka Okta Centrumi ala pรตhjalik tรคnapรคevastamine. Meil on lootust.

3 KOMMENTAARID

3 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare
Suslik
28. okt. 2025 12:17

Trassi รผlalpidamiseks vaja minevate vahendite allikas ongi neil vรคlja selgitamata.Kaupu vedada pole, kiirrongid seda tasa ei teeni ja kohalikud sรตidavad vaid dotatsiooni najal.Ainsaks vรตimaluseks jรครคvadki uued maksud.Kรตige suurem kahju tehakse aga looduskeskkonnale.

Laps vajab tรตde
29. okt. 2025 10:36
Vasta  Suslik

Aga vagunid on nii sinised-sinised…

Nupudrill-vinter
8. nov. 2025 16:24

Ei usu! 13 kuud ehitas tsaaririik raudtee Peterburist Paldiskisse !!!! Nรผรผd juba 13 AASTAT ja ei tuhkagi!