Rail Balticu Rapla peatus ehitatakse osana Rail Balticu projektist, kinnitab Rail Baltic Estonia Oร kommunikatsioonijuht Priit Pruul.
Kuna ajakirjanduses on kรตneldud selle kiirraudteeprojekti samas mahus rahastamise ebakindlusest Euroopa Liidu uuel eelarveperioodil, on uue raudtee piirkonda jรครคvatel inimestel tekkinud kahtlus, kas kohalike peatuste arvelt kokku ei hakata hoidma. Rapla peatust hakati planeerima enne teisi kohalikke peatusi ehk koos Tallinna ja Pรคrnu peatustega.
3. jaanuaril ilmunud Rail Balticu (RB) infolehes Jรคrgmine Peatus kirjutab majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi RB koordinaator Kristjan Kaunissaare: โ…regionaalse vรตiduna saab vรตtta kasvรตi seda, et Euroopa รผhendamise rahastu vahenditest vรคljaehitatavast Rapla peatusest jรตuab pealinna 20 minutiga.โ
Kaunissaare jรคtkab: โKuigi Euroopa รผhendamise rahastu poolse finantseerimise vaatenurgast ei saa kohalikke peatusi Rail Balticu projekti osaks lugeda, on kohalike peatuste vรคljaehitamine ja rahastamine riikide enda otsustada.โ Ehk selle jรคrgi ei ole kohalikud peatused siiski osa RB projektist?
Kaunissaare jรคrgi peaks kohalik rong Raplast Tallinnasse sรตitma uut raudteed pidi vรคhemalt kiirusega 150 kilomeetrit tunnis, kui see tee peal kordagi ei peatu. Kui peatub vรตi aeglustab, siis peab sรตitma kiiremini.
Pruul selgitab, et Rapla puhul on tegemist kรผll kohaliku peatusega, kuid ka kohalike rongide kiirused on plaanitud tรคnase teadmise kohaselt olema suuremad kui praegu liikuvatel rongidel.
Tรคpsemalt modelleerib rongiliikluse, sealhulgas rongigraafikud jms selle aasta esimeses pooles valmiv Rail Balticu opereerimisplaan, lisab Pruul.
Teised RB-le plaanitud kohalikud peatused Raplamaal on Kohila ja Jรคrvakandi.


