Neljapรคeval, 24. septembril toimunud Rapla vallavolikogu istungil tutvustas Rail Baltic Estonia Oร (RBE) esindaja Rauno Lee rajatava Rail Balticu raudtee Rapla peatust. Volikogu liikmetel avanes esmakordne vรตimalus heita pilk sellele, milline hakkab tulevane kohalik peatus vรคlja nรคgema.
Kui Rail Balticu trassi รผhel pรคeval ehitama hakatakse, siis on paika pandud, et see lรคheb Raplast mรถรถda lรครคne poolt. Kui kujutada orientiirina Rapla รผmbersรตiduteed, mis รผhendab Tuti kรผla ja Alu, tuleb kohalik peatus sellest teest natukene edasi Mรคrjamaa poole. Rauno Lee รผtles, et praeguseks on paigas peatuse platvormide ja raudtee kรตrvalteede asukohad. Rapla jaamahoone ja sellega seotud taristu peavad lรคbima veel detailplaneeringu, millega tรคpsustatakse jaamahoonet ennast, vรคliala ning juurdepรครคsu jaamahoone territooriumile.
Kohalike peatuste arhitektuurilised lahendused saavad kogu Baltikumis olema รผhtsed, aga vรคikeste variatsioonidega. Jaamade funktsionaalsus hakkab sรตltuma kohapealsest reaalsest vajadusest, tehnilistest ja finantsilistest vรตimalustest. Eelmise aasta suvel valminud juhised pakuvad รผhtlustatud kujundust raudteejaamade, raudteesildade, mรคrgistuste, mรผratรตkete, รถkoduktide ning teiste struktuurielementide projekteerimiseks, mida rakendatakse RB taristuprojekti edasisel arendamisel. Juhised koostas Itaalia ettevรตte 3TI Progetti koostรถรถs SBS Engineering Groupโiga.
โKohalike jaamade standardiseeritud lahendused pakuvad vรคlja modulaarse lahenduse, vรตimaldades valida vastavalt asula suurusele ja funktsionaalsele vajadusele sobivaima hoonetรผรผbi,โ sรตnas Lee.
Praegu kรคivad lรคbirรครคkimised RBE ning kohalike omavalitsuste vahel. Mis puudutab Rapla maakonda, on lisaks Raplale kohalikud peatused planeeritud veel Kohilasse ja Jรคrvakanti ning kohalike peatuste teemalised kokkusaamised on peetud ka Kohila ja Kehtna vallaga. โHetkel rรครคgime kรตigi omavalitsustega lรคbi olulisemaid detaile, mis vormuvad lรคhiajal konkreetseteks kokkulepeteks, mille alusel kohalike peatuste arendamisega siis juba koos edasi liigume,โ selgitas praegust olukorda Rauno Lee.
Vallavolikogu istungil tekkis ka kรผsimus maa omandamisest jaamahoone rajamiseks. Lee รผtles, et maaomanikega vรตetakse รผhendust samm-sammult koostatava eskiislahenduse raames. โKohalike peatuste maade omandamise protsess ootab veel suuresti ees, kuid esimese peatuse osas Harjumaal on tegevusega alustatud,โ รผtles ta.





Kui see trass lรคheb Raplast mรถรถda siis ei ole tegu ju Rapla peatusega. Rohkem nagu Alu on saamas endale peatust. ๐