Kodila bussipeatuse praegune asukoht on osutunud liiklusohtlikuks, mistรตttu on Rapla vallavalitsus otsustanud peatuse viia uude asukohta.
Tรคnavu juunikuus kirjutasime, et Kodila bussipeatuse asukoht on muutunud kรผlaelanike arvates liiklusohtlikuks (vt โKodila bussipeatus ootab uut lahendustโ 10.06.20). Peamiseks probleemiks on kujunenud asjaolu, et bussipeatuse vahetus lรคheduses asub tootmishoone sissesรตit, mida ettevรตtja รผha enam kasutada soovib nii masinate parkimiseks kui ka hoonele ligipรครคsuks.
Olukorra lahendamiseks on vallavalitsus abivallavanem Triin Matsalu kinnitusel pakkunud ettevรตtjale vallale kuuluvat kinnistut pรตllutรถรถmasinate parkimiseks, kuid viimane ei olnud sellega nรตus. Matsalu sรตnul koorus sellest keeldumisest aga uus idee: โEttepanek on tรตsta bussipeatus Bussi tn 1a kinnistule, mis kuulub vallale, on asfalteeritud ja kuhu on bussidel vรตimalik ohutult sisse keerata ilma pรตhiliiklust takistamata.โ
Bussipeatuse asukoht sellest รผmberpaigutamisest suuresti ei muutu, peatus nihkub praegusest asukohast umbkaudu 45 meetrit edasi ja jรครคb endiselt Bussi tรคnava รครคrde samale teepoolele. โBussi tn 1a ja Palamulla 7 kinnistu vahele on planeeritud paigaldada piirdeaed Bussi tn 1a kinnistule, et piiritleda bussipeatuse ohuala. Samas see vรคlistab ka selle, et bussid satuksid manรถรถverdades Palamulla 7 kinnistule,โ selgitab Matsalu.
Matsalu kinnitab, et Pรตhja-Eesti รhistranspordikeskusega on uus asukoht kooskรตlastatud ning muudatused graafikusse viiakse sisse siis, kui peatus on rajatud. โPeatuse rajamiseks paigaldatakse piirdeaed ja pรผstitatakse uus ootepaviljon, mis on kolmest kรผljest suletud ja pakub nii vihma kui ka tuule eest varju,โ kirjeldab abivallavanem.
Ettevรตtja Raul Maasikas, kellest eespool juttu oli, mรถรถnab, et ootepaviljonina vรตib uus peatuse koht olla tรตesti turvalisem, kuid kahtleb, kas bussiootepaviljoni vahet liikuvatele inimestele see seda on. โJalgsi liiklus sunnitakse pudelikaela,โ รผtleb Maasikas. Ta loeb vallavalitsuse plaanidest vรคlja vรตimalikud ohud, mida ta kahtlustab, et vallavalitsuse ametnikud ei ole oma plaane koostades ise arvestanud.
Maasikas on ka nรถrdinud, et kui teema tรคnavu maikuus taas tรตstatus, รถeldi vallavalitsusest, et peatust ei liigutata, kuna ei ole raha. Nรผรผd on raha leitud, aga kรผlaelanikelt arvamust ei kรผsita. โMina ei saa รถelda, et ei tohi, aga saan kรผlaelanikuna anda hinnangu. Samas vรตib-olla ma eksin, vรตib-olla on uus lahendus hea,โ รผtleb Maasikas.
Plaanitud muudatusest teavitas vallavalitsus Kodila kรผla esindajat Ulvi Blandet, kes on veel ametlikult kรผlavanem, kuigi on avaldanud soovi ametist loobuda, ning Blande jagas infot รผlejรครคnud kรผlaelanikega. Blande meenutab, et maikuus, kui toimus kรผlakoosolek bussipeatuse teemal, oli suur osa kรผlaelanikest algul meelestatud, et praegune asukoht on kรตige parem, kuid tรตdeti, et rasketehnika remondihoone ukse ees ei ole turvaline ning nรตustuti paviljoni teisaldamisega, kui vald leiab lahenduse. Kรผla soov oli, et ettevรตtja territoorium vรตiks olla aiaga piiratud, selgitab Blande.
โKoosolekul oli elanikke, kes pooldasid teisaldamist, aga ka neid, kes seda ei pooldanud. Kuna tegu on valla maaga, siis otsustab ju ikkagi vald. Vallas tรถรถtavad oma ala spetsialistid, kes ikka teavad paremini, kuidas liiklusohtlikku olukorda parandada,โ leiab Blande. Kรผlaaktivist nรคeb, et valla pakutud lahendusega saab tรคidetud ettevรตtja kaks aastat รตhus rippunud soov bussipeatuse liigutamiseks, samas ei ole see kรผlaelanike jaoks probleem, kuna uus koht on vana koha lรคhedal.
Kuna tagasiside kรผla esindajalt on olnud positiivne, ei ole Matsalu sรตnul praegu planeeritud tรคiendavaid arutelusid asukoha muudatuse osas, seda enam, et muudatus on minimaalne ja tagab edaspidi liiklejate ohutuse. Uus paviljon ja aed on kavas paigaldada selle aasta jooksul.




