UudisedKuhu kaob post?

Kuhu kaob post?

Kuuldes mitu korda postis teadmata kadunuks jäänud pangakaartidest, paneb see küsima, miks saadetised mõnikord kaduma lähevad.

Pangakaardi kehtivuse lõppemisel saadab pank inimesele uue kaardi enamasti postiga. Raplamaa Sõnumitele vihje teinud inimene räägib, et tema pangakaart pidi postkasti jõudma septembris. Kui see kuu lõpuks kohale ei jõudnud, võttis ta pangaga ühendust. Pank tekkinud olukorda selgitada ei osanud ja tühistas tellitud kaardi. Seejärel vormistas pank uue kaardi, mis jõudis kohale ettenähtud aja jooksul.

Kummalisel kombel kordus sama ka oktoobrikuus, kui järgmise pereliikme pangakaart oli kehtivust kaotamas. Jällegi jäi kaart esimesel korral kadunuks ning jõudis kohale alles pärast tühistamist ja uue vormistamist. Muret oli perel ka Euroopa ravikindlustuskaardi kättesaamisel. Kentsakas olukord paneb käsi laiutama ja küsima, kuhu siis post kaob

Omniva kullerkanali ja postiasutuste juht Reet Pajus ütles, et pangast tulnud kaarte saadab Omniva üsna tihti tagasi, sest saajate aadressid on valed. „Panen klientidele südamele, et enne kaardi tellimist nad kindlasti kontrolliks pangas oma aadressi üle, et kaart ikka nendeni jõuaks. Neid juhuseid on kahjuks üsna palju, kus kliendid oma aadresse ei ole uuendanud. Tavaliselt toob uus korteriomanik sellise kirja kas ise postkontorisse tagasi või siis ootab postikullerit ja tagastab talle,” rääkis Pajus.

„Posti kadumist juhtub üldjuhul harva ja tavaliselt on põhjuseks kas ümbrikule kirjutatud vale aadress või ei ole postkast nõuetekohaselt märgistatud, mistõttu meie postikuller ei suuda ümbrikul olevat aadressi ja postkasti omavahel kokku viia,” jätkas Pajus. Sedasorti probleeme esineb peamiselt eramajade ja talude puhul, samuti ärikliendi postkastide juures.

Pajus paneb inimestele südamele oma postkaste regulaarselt tühjendada. „Mõnikord on postkastides paari nädala post ja meie postikulleril ei õnnestu sinna midagi enam lisada, sellisel juhul tuuakse post tagasi jaotuskeskusesse,” räägib ta.

Meile vihje teinud inimene lausub aga selle peale, et ükski neist asjaoludest posti kadumise põhjus olla ei saa. Aadress pangas on õige ja seda kahe kaardi vahel ei muudetud. Üks tellitud kaart lihtsalt jõudis kohale ja teine mitte. Postkast ise on Omnivalt hiljuti soetatud ja üle vaadatud. Samuti seisab see enamasti täiesti tühjana. Ligi pääseb sellele võtmega. Kadunud kirjade küsimus jääbki selge vastuseta.

Mõistagi ei saa kaduma läinud posti puhul välistada inimlikku eksimust. Ka postikulleritel tuleb ette juhtumeid, kus kiri pannakse ekslikult valesse postkasti. Pajus lisas, et üldjuhul annavad kliendid sellest ise kohe märku ja postikullerid saavad olukorra parandada.

Kannet häirivad nii ilmastikuolud kui ka haigused
Pangakaartide lugu ei ole loomulikult ainuke näide, mida ajalehetoimetus kaduma läinud posti kohta kuulnud on. Seda, et post teinekord teadmata suunas rändama läheb, näitab ka meie enda kogemus. Jaanuari alguses erandkorras kliendile ümbrikuga saadetud ajaleht rändas nädalaid. Klient helistas enam kui kahe nädala jooksul, et uurida oma kirja kohta. Ühel hetkel küll kõned katkesid. Oli see siis sellepärast, et kiri jõudis pika viivitusega lõpuks kohale või väsis helistaja ootamisest? Igal juhul on mitu nädalat maakonna piires ühe kirja kohale jõudmiseks ääretult pikk aeg.

Seoses keeruliste oludega on Omniva hiljuti mitu korda andnud teada, et postikanne hilineb teiste seas ka Raplamaal. Keerulised ilmastikuolud tingisid kirjade hilinemise nii eile kui ka poolteist nädalat varem. „Ilmastikuolud mõjutavad postikannet üsna palju, seda kõige enam just maapiirkonnas,” ütles ka Pajus.

„Kui teed on läbimatud, siis viiakse post jaotuskeskusesse tagasi ja üritatakse kohale viia järgmisel päeval. Postikande õnnestumisele aitab kaasa, kui kliendid hoolitsevad ka selle eest, et tee postkastini on vaba. Kahjuks tuleb ette juhtumeid, kus postkastini jõudmiseks tuleb postikulleril tee lahti kaevata,” rääkis Pajus.

Oma rolli postikande hilinemises mängivad ka ulatuslikud haiguspuhangud. „Teeme kõik endast oleneva, et post viia klientidele õigel päeval, kuid võib juhtuda, et see lükkub järgmisesse päeva,” rääkis ta.

Mis aga saab siis neist kirjadest, mis saaja seisukohast kaduma lähevad? „Ajalehti ja ajakirju, mida ei ole õnnestunud saajale toimetada, säilitatakse jaotuskeskuses, kirjad liiguvad aga meie hoiulattu, kus neid hoitakse kuus kuud. Kui kirjal on saatja andmed olemas, läheb see kiri tagasi saatjale,” vastas Pajus.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare