5 C
Rapla
Reede, 1 nov. 2024
ArtikkelKojukande hilinemine pahandab inimesi

Kojukande hilinemine pahandab inimesi

Helerin Väronen

Kui inimene tellib endale lehe, siis ootab ta, et saab seda lugeda hommikul, kui uudised veel värsked on. Vahel võib aga juhtuda, et perioodika kojukanne hilineb. Põhjuseks võib olla trükikoja hilinemine, halvad teeolud, kurjad koerad või mõni muu ootamatu olukord, kuid kui kojukanne hilineb pidevalt, ei saa seda enam ei trükikoja ega ilmataadi süüks ajada.

Eelmisel esmaspäeval sai Kristi Luik Omniva peale väga pahaseks, kuna lehed tulid alles õhtul poole viie paiku. Omniva poole pöördudes sai ta vastuseks, et kojukanne on hilinenud valimiste reklaami pärast, mida olevat olnud väga palju. Luik ütles, et nädal aega ei tulnud mingit valimisreklaami, nii et selles ei saanud lehtede hilinemise probleem olla. Selline hiline kojukanne olevat tema sõnul aga Rapla linnas igapäevane mure.
Luige sõnul ei ole see normaalne, et lugejad oma tellitud lehed alles peaaegu tööpäeva lõpul, umbes kella nelja paiku kätte saavad. Inimesed soovivad värskeid uudiseid lugeda hommikul ja saada need kätte kodusest postkastist, mitte seista R-kioski juures järjekorras. Päeva jooksul kuuleb ja saab uudiseid lugeda ka mujalt, nii et õhtuks on lehes olevad uudised juba vanad. Luigel tekib küsimus, miks üldse peaks lehte tellima, kui kojukannet teostav ettevõte ei suuda pakkuda kvaliteetset teenust.
Lehtede hilist ilmumist on ka varem ette tulnud ja Luik on selle probleemiga korduvalt Omniva poole pöördunud. Eelmisel suvel õnnestus tal saada otsekontakt tollase Omniva postiteenuste juhi Kaido Padariga. Luik rääkis, et selle vestluse käigus oli Padar nõustunud, et Omniva töökorraldust tuleb muuta, ja õige pea pärast seda olidki lehed kella üheksaks hommikul postkastis olemas.
Selline süsteem toimis aga vaid pool aastat. Padar lahkus töölt ja edasi läks kojukanne vanamoodi edasi. Pärast seda on Luik korduvalt üritanud oma murega Omniva poole pöörduda, kuid infoliinilt vastatakse vaid, et tema probleem edastatakse või et esitagu oma pretentsioon kirjalikult. Pretensioonidele pole aga ei kirjalikult ega helistades vastatud. Kas postiljonidel on tõesti nii suured alad teenindada, et enam ei jõuta hommikusel ajal lehti laiali kanda, küsib Luik ja on pahane Omniva peale, kes oma sisuliselt monopoolset seisundit ära kasutab ja teeb mis tahab.
Kõige enam pahandab nii teda kui ka paljusid teisi perioodikatellijaid see, et kontakti Omniva töötajatega on praktiliselt võimatu saada, telefoninumbrid on salastatud ja kirjadele ei vastata. Väiksemas maakohas, kus on kehvad teeolud, võib veel mõista, kui lehed jõuavad alles vastu õhtut kohale, kuid suuremate keskuste, sh maakonnakeskuse puhul ei ole see inimeste jaoks mõistetav.
Omniva kommunikatsioonispetsialist Kaja Sepp Raplamaa Sõnumite küsimustele ei vastanud, kuna on kuni 19. oktoobrini töölt eemal. Tema asemel vastas pressiesindaja Mattias Kaiv, kes ütles, et eelmisel nädalal hilines lehekanne tõesti mahuka reklaami tõttu. Uurinud Rapla kandekeskusest, kuidas on tavapärane olukord, andis Kaiv teada, et Raplas alustatakse kojukannet sageli juba kella poole kaheksast ja lõpetatakse hiljemalt kella neljaks. Sageli saadakse kojukanderingiga isegi rutem valmis. Näiteks sel esmaspäeval lõpetati kojukandega poole kahest.
Kandekeskuse telefoninumbri kohta ütles Kaiv, et sisemine töökorraldus on hetkel selline, et sealset numbrit ei jagata avalikult, kandekeskuses pole ka vastavat inimest tööl, nii et asju aetakse läbi Tallinna. Kaivi sõnul on ettevõttes küll mõeldud näiteks kohalikele väljaannetele seda numbrit jagada, kuid konkreetseid plaane pole selles suunas tehtud.

***

Postiautomaadid tõrguvad samuti

Omniva-poolne suhtumine ajab vihale ja naerma ka seoses pakiautomaatidega. Kristi Luik kirjeldas suvist juhtumit, kui ta tahtis pakki saata, kuid pakiautomaat lõi ette teksti, et pangakaart on vigane. Kuna pangakaart oli täiesti toimiv, võttis ta ühendust Omniva klienditeenistusega, kust soovitati proovida teist kaarti. Luike pahandas, et ettevõte justkui eeldaks, et igal inimesel on mitu pangakaarti, aga samas täielikult välistades, et probleem võiks olla pakiautomaadis endas. Järgmisel päeval oli pakiautomaadile siiski paigaldatud silt, mis teavitas, et automaat ei toimi.
Luik lisas, et ta põhimõtteliselt väldib Omniva pakiautomaatide kasutamist, kuna nendega on pidevalt probleeme.

 

7 KOMMENTAARID

Subscribe
Notify of
7 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare