-0.1 C
Rapla
Laupäev, 20 apr. 2024
RSÕige õhkkonna loovad saalis just fännid

Õige õhkkonna loovad saalis just fännid

Siim Jõgis / foto: Siim Solman.

Korvpallimängule ei anna õiget tunnet mitte ainult see, mis toimub väljakul, vaid ka fännid tribüünidel. Avis Utilitas Rapla fännisektoris istub kodumängudel ligikaudu kolmekümnepealine seltskond, kes on riietatud punasesse ja varustatud pasunate, trummide ning lippudega. Nende kaasaelamine teeb kodusaalist Kodusaali.

Kevadistes play-off-mängudes on nende panus eriti võimas. Kõige pühendunumad Avis Utilitas Rapla toetajad nimetavad üksteist lausa ultrafännideks. Naljalt ükski kodumäng vahele ei jää. Võõrsil toimuvatele mängudele sõidetakse üheskoos bussidega. Harvad pole ka juhud, kui punastes värvides Rapla fännid loovad võõras saalis toimuval kohtumisel kodusaali õhkkonna.
Avis Utilitas Rapla fännide loodud Rapla Korvpalli Fan Club MTÜ juhatuse liige Liina Kruusimägi on meeskonna fänn olnud viimased kolm aastat, esialgu küll arglikult, kuid nüüd juba hääleka kaasaelajana. Tänavu oktoobris algas tema neljas hooaeg aktiivse toetajana. Ta meenutas, et esimest mängu läks ta vaatama abikaasa kutse peale. Saali minekule oli ta küll mõelnud varemgi. Esimestel kordadel istus ta fännisektorist küll eemal, kuid mida rohkem mängud edasi läksid, seda lähemale nihkus ta häälekatele poolehoidjatele.
“Kui vaadata Piimameistri-aegseid fännide pilte, siis üks istus siin ja teine seal. Praeguseks oleme kõik koos ühes sektoris,” rääkis Kruusimägi. Nüüd tegutseb ta fännide MTÜ juhatuses ning täidab mõningaid ülesandeid ka korvpallikoolis. Esialgsest arglikust pealtvaatajast on saanud pidevalt korvpalliga seotud inimene, kes vastutab näiteks esindusmeeskonna uute mänguvormide tellimise eest.
Juba esimestest hooaegadest peale on Annika Evestus olnud Rapla korvpallimeeskonna fänn. Praegu töötab ta Rapla korvpallikoolis noortespordi assistendina. Samas ei anna see ametinimetus edasi kõiki ülesandeid. Evestus tõdes, et kuna kohaliku korvpalli lipulaev on ikkagi Avis Utilitas Rapla, annavad kõik korvpallikooli töötajad panuse ka esindusmeeskonna tegevusse. Oma osa on ka fännidel. Lisaks häälekale kaasaelamisele annavad nad oma panuse ka mängupäeva korraldusse. Evestus ütles, et ilma fännide abita ei kujutaks seda enam ettegi. Saali ettevalmistamine, reklaamplakatite ülesseadmine, roll-up’ide paigaldamine ja hiljem mahavõtmine on kujunenud sujuvalt fännklubi ülesandeks.
Liina Kruusimägi lisas, et need ülesanded on omavahel ära jagatud. “See, kuidas brigaad toimib, on asendamatu. Muidu võtaks kõikide asjade paikasättimine terve päeva,” rääkis Evestus. Ta lisas, et kui fännide tugi mängukorralduses ära langeks, oleks kindlasti vaja ühte inimest juurde kõiki neid asju koordineerima. Seetõttu on vabatahtlikest abilistest palju kasu.
Nii Annika kui ka Liina tõdevad, et seni kõige emotsionaalsem hetk meeskonda toetades on olnud esimese pronksmedali võitmine 2015. aasta kevadel. Järgmine oluline hetk saabus sama aasta sügisel, kui meeskonna nimisponsoriks asus Avis. See tähendas ka üleminekut helesinistelt vormidelt punastele. Kruusimägi ütles, et praeguseks on punase värviga ära harjutud, kuid alguses oli ka neid, kes seda kergelt omaks ei võtnud.
Evestus meenutas, et kui uudis fännidele teatavaks tehti, läksid nii mõnedki selle peale näost punaseks. “Ei ole võimalik!” kõlas esimene reaktsioon. Need emotsioonid vaibusid üsna kiiresti ja punane värv võeti omaks juba esimesel hooajal. Seda protsessi lihtsustas ka see, et Avis aitas rahaliselt fännidel soetada punast atribuutikat, millega meeskonda tribüünidel ergutada.
Facebook’i grupis Rapla Korvpalli Fan Club on liikmeid üle seitsmesaja. Võõraste silmade eest on see grupp suletud ning seega saavad fännid olulisi teemasid arutada isekeskis. Soovijatele on see siiski avatud. Teine oluline number on 56. Täpselt nii palju on praeguse seisuga liikmeid MTÜ-s. Juhatuse liige Tony Kikkas ütles, et suur number kasvab tänavu kindlasti suuremaks.

Aga kuidas saada fänniks? Annika Evestus ütles, et n-ö tavalised pealtvaatajad ei tohiks karta fännisektorile lähemale istuda. Seda just sektori poolt oodataksegi. Nii leitakse uusi toetajaid, kes soovivad meeskonna edusse veel suurema panuse anda.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare