6.1 C
Rapla
Kolmapäev, 6 nov. 2024
RSGümnaasiumid jätkavad kontaktõppes vastavalt vajadusele

Gümnaasiumid jätkavad kontaktõppes vastavalt vajadusele

Stina Andok

Alates 15. maist on koolidel võimalus jätkata osalise kontaktõppega kuni kümne õpilasega korraga ning jälgides, et hoitakse kahemeetrist distantsi. Raplamaa gümnaasiumid on otsustanud kontaktõpet läbi viia üksnes vastavalt konkreetsetele vajadustele ning enamik õpilasi lõpetab kooliaasta siiski distantsilt.

Rapla gümnaasiumis on direktor Sirje Kautsaare sõnul planeeritud hetkel koolimajas kontaktõpet kaks päeva nädalas ning sedagi üksnes lähtuvalt õppija individuaalsest vajadusest. Kautsaar selgitab, et kontaktõppes osalevad vajadusel ainult need õppijad, keda aineõpetaja sellest teavitab.
„Prognoos näitab 10-15% õppijate osalemist,” ütleb ta. Kuna majas viibijate arv on väike, suudetakse ka tagada üksikute inimeste hajutamine koolimaja ruumides. Osalise kontaktõppe perioodil koolimajas toitlustamist ei toimu, sest direktori sõnul näitab kaardistus, et ükski õppija ei viibi majas tervet koolipäeva. Kolm päeva nädalas jätkub distantsõpe tunniplaani alusel ainetes, mis jätkavad õppekava täitmist etteantud õpitulemuste saavutamiseks.
Lõpuaktuse korralduse kohta on direktori hinnangul veel vara teha lõplikke otsuseid: „Tänast olukorda arvesse võttes oleme õppijatele andnud teada, et lõpuaktus toimub 19. juunil kell 16 ja seal osaleb lõpetaja. Milline on tegelik olukord ja võimalused, otsustame tulenevalt vabariigi valitsuse otsustest juunis.”

Kohila gümnaasiumis tuleb kontaktõpe üksnes erilise vajaduse korral ning kokkuleppel lapsevanema ja õpetajaga, selgitab Kohila gümnaasiumi direktor Kirsti Solvak. „Iga juhtumit vaadeldakse eraldi,” ütleb ta. Enamik õpilastest lõpetavad siiski tänavuse õppeaasta distantsõppel. Need õpilased, kes on saavutanud õppekavajärgsed õpitulemused, saavad kolmanda trimestri hinded teada 25. mail. Sellele järgneb põnevate ülesannete ja väljakutsetega projektiõpe, mis kestab 9. juunini, mil tunniplaanijärgset õpet ei toimu.
„Õpilased, kes ei ole saavutanud kõikides õppeainetes õppekavajärgseid õpitulemusi, jätkavad üldjuhul distantsõppel individuaalsema juhendamisega, erijuhtumil algab kontaktõpe koolis,” selgitab Solvak.
Kontaktõppe tarvis on koolis tagatud desinfitseerimine, riskirühma õpetajate kontaktõppesse tulemist välditakse ning bussitranspordi vajadus kaardistatakse eraldi, ütleb direktor. Koolis töötab ka söökla ning seal on piisavalt ruumi, et ohutult süüa. Kuna kontaktõppele tulijaid on vähe, usub direktor, et nende toitlustamine ei ole probleem.
Kohila gümnaasiumis sel aastal lõpuaktuseid traditsioonilises mõistes ei toimu. Selle asemel korraldatakse pidulik lõputunnistuse üleandmine lõpetajatele, mis viiakse läbi tõenäoliselt klasside kaupa ning mida pereliikmed saavad jälgida veebi vahendusel. Nii on see planeeritud praegu, kuid olukorra muutumisel vaadatakse Solvaki sõnul plaanid ümber.

Märjamaa gümnaasiumis jätkub direktor Kalle Uusmaa sõnul distantsõpe 28. maini. „Alates 29. maist kuni 9. juunini jätkatakse distantsõpet ja täiendavat õppetööd nende õpilastega, kes pole varem korralikult distantsõppes osalenud või kelle hinded on puudulikud,” selgitab Uusmaa. Kokkuleppel lapsevanematega lubatakse nendel õpilastel kohtuda individuaalselt õpetajatega ka koolimajas, järgides seejuures ohutusnõudeid ja 2+2 reeglit.
Koolilõuna pakkumise võimalus otsustatakse direktori sõnul siis, kui on teada õpilaste arv, kes koolimajas järeleaitamist vajavad.
Lõpuaktuse läbiviimisega seonduvaid võimalusi asutakse koolis arutama lähiajal, ütleb Uusmaa.

Rapla täiskasvanute gümnaasium on otsustanud, et alates 18. maist kohtuvad õpetaja ja õpilased koolimajas väikestes gruppides vastavalt konkreetsetele vajadustele, selgitab direktor Vello Kübar. Kõik kohtumised registreeritakse eelnevalt ning infovahetus toimub kodulehe kaudu ja otse koolitöötajatega suheldes. Lõpuaktuse kohta ütleb Kübar, et see korraldatakse nii pidulikult ja nii suurtes gruppides, kui olukord võimaldab.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare