17.2 C
Rapla
Reede, 19 juuli 2024
ArtikkelRapla töötukassa erilised kuud

Rapla töötukassa erilised kuud

Töötukassa Rapla osakonna juht Ilvi Pere kirjeldab mitu kuud eriolukorras töötamist ning kinnitab, et edaspidisteks kriisideks saadi olulised kogemused.

Milliseks hindate Rapla osakonna tööd eriolukorras?
Kliendid on olnud väga mõistvad, oleme saanud kiita töö operatiivse ümberkorraldamise eest. Paljudele meeldib see, et ei pea maakonnast Raplasse sõitma, vaid saab meie teenuseid kasutada veebi vahendusel või telefonitsi.

Kuidas muutusite?
Eriolukorra ajal töötukassa oma klientide ja partneritega silmast silma ei kohtunud, kõik nõustamised, töötuna arvele võtmised, toetuste ja hüvitiste taotlemised ja töövõime hindamised tegime e-kanalis või telefonitsi ja see toimis väga hästi.
Oleme järjekindlalt suunanud kliente arvutiõppesse, kindlasti olid saadud teadmised nüüd abiks ka tööotsingutel ja meiega suhtlemisel. E-töötukassa võimalused ja selle kasutamine on ajas pidevalt kasvanud.

Kas teste tehti kõigile töötajatele ning kas oli nakatunuid?
Meie töötajatel oli võimalus töötada kodus või kontoris, kõik koosolekud ja koolitused toimusid elektroonilistes kanalites. Keegi meist ei haigestunud, vähimagi kahtluse korral jäädi koju, paari töötajat ka testiti.

Kuidas on aidatud oma töötajaid – näiteks n-ö eesliinil olevaid juhtumikorraldajaid?
Oma töötajate ja klientide tervise kaitsmiseks on meil paigaldatud sissepääsude juurde desinfitseerimisjaamad, töötajad kannavad visiire või kaitsemaske ning prille, iga paari tunni tagant puhastatakse pinnad, hoiame distantsi.

Hoiatatud on uue viirusepuhangu eest.
Jätkame oma igapäevast tööd, töötuid on umbes 300 võrra rohkem kui enne kriisi. Tavaliselt tähendab suvi rahulikumat aega töötukassas, sest töötuna arvel olijaid on tänu hooajatöödele vähem, aga sel aastal on oodata uute töötute lisandumist koondamiste järel.

Kuidas edasi?
Kindlasti oleme nüüd paremini valmis uueks viirusepuhanguks, teame, kuidas ennast nakatumise eest kaitsta ja teenindame kliente tõrgeteta erinevates kanalites.
Kuigi alates 18. maist on bürood taas klientidele ja partneritele avatud, soovitame inimestel siiski pöörduda telefoni teel, saata e-kiri või kasutada e-töötukassa võimalusi. Kui varem külastas osakonda iga päev umbes 100 inimest, siis praegu alla 10.

Kas töötajatele on seoses eriolukorraga makstud lisatasusid?
Inimeste aitamine on meie igapäevatöö ja selle eest meile lisatasu ei maksta.

Millised on plaanid töötajate puhkustega – kas puhkused tühistatakse?
Puhkuste ajakava me muuta ei plaani, pärast stressirohket kriisiaega tuleb nii füüsist kui ka vaimu turgutada.

Marko Liibak

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare