ArtikkelKojukande hilinemine pahandab inimesi

Kojukande hilinemine pahandab inimesi

Helerin Vรคronen

Kui inimene tellib endale lehe, siis ootab ta, et saab seda lugeda hommikul, kui uudised veel vรคrsked on. Vahel vรตib aga juhtuda, et perioodika kojukanne hilineb. Pรตhjuseks vรตib olla trรผkikoja hilinemine, halvad teeolud, kurjad koerad vรตi mรตni muu ootamatu olukord, kuid kui kojukanne hilineb pidevalt, ei saa seda enam ei trรผkikoja ega ilmataadi sรผรผks ajada.

Eelmisel esmaspรคeval sai Kristi Luik Omniva peale vรคga pahaseks, kuna lehed tulid alles รตhtul poole viie paiku. Omniva poole pรถรถrdudes sai ta vastuseks, et kojukanne on hilinenud valimiste reklaami pรคrast, mida olevat olnud vรคga palju. Luik รผtles, et nรคdal aega ei tulnud mingit valimisreklaami, nii et selles ei saanud lehtede hilinemise probleem olla. Selline hiline kojukanne olevat tema sรตnul aga Rapla linnas igapรคevane mure.
Luige sรตnul ei ole see normaalne, et lugejad oma tellitud lehed alles peaaegu tรถรถpรคeva lรตpul, umbes kella nelja paiku kรคtte saavad. Inimesed soovivad vรคrskeid uudiseid lugeda hommikul ja saada need kรคtte kodusest postkastist, mitte seista R-kioski juures jรคrjekorras. Pรคeva jooksul kuuleb ja saab uudiseid lugeda ka mujalt, nii et รตhtuks on lehes olevad uudised juba vanad. Luigel tekib kรผsimus, miks รผldse peaks lehte tellima, kui kojukannet teostav ettevรตte ei suuda pakkuda kvaliteetset teenust.
Lehtede hilist ilmumist on ka varem ette tulnud ja Luik on selle probleemiga korduvalt Omniva poole pรถรถrdunud. Eelmisel suvel รตnnestus tal saada otsekontakt tollase Omniva postiteenuste juhi Kaido Padariga. Luik rรครคkis, et selle vestluse kรคigus oli Padar nรตustunud, et Omniva tรถรถkorraldust tuleb muuta, ja รตige pea pรคrast seda olidki lehed kella รผheksaks hommikul postkastis olemas.
Selline sรผsteem toimis aga vaid pool aastat. Padar lahkus tรถรถlt ja edasi lรคks kojukanne vanamoodi edasi. Pรคrast seda on Luik korduvalt รผritanud oma murega Omniva poole pรถรถrduda, kuid infoliinilt vastatakse vaid, et tema probleem edastatakse vรตi et esitagu oma pretentsioon kirjalikult. Pretensioonidele pole aga ei kirjalikult ega helistades vastatud. Kas postiljonidel on tรตesti nii suured alad teenindada, et enam ei jรตuta hommikusel ajal lehti laiali kanda, kรผsib Luik ja on pahane Omniva peale, kes oma sisuliselt monopoolset seisundit รคra kasutab ja teeb mis tahab.
Kรตige enam pahandab nii teda kui ka paljusid teisi perioodikatellijaid see, et kontakti Omniva tรถรถtajatega on praktiliselt vรตimatu saada, telefoninumbrid on salastatud ja kirjadele ei vastata. Vรคiksemas maakohas, kus on kehvad teeolud, vรตib veel mรตista, kui lehed jรตuavad alles vastu รตhtut kohale, kuid suuremate keskuste, sh maakonnakeskuse puhul ei ole see inimeste jaoks mรตistetav.
Omniva kommunikatsioonispetsialist Kaja Sepp Raplamaa Sรตnumite kรผsimustele ei vastanud, kuna on kuni 19. oktoobrini tรถรถlt eemal. Tema asemel vastas pressiesindaja Mattias Kaiv, kes รผtles, et eelmisel nรคdalal hilines lehekanne tรตesti mahuka reklaami tรตttu. Uurinud Rapla kandekeskusest, kuidas on tavapรคrane olukord, andis Kaiv teada, et Raplas alustatakse kojukannet sageli juba kella poole kaheksast ja lรตpetatakse hiljemalt kella neljaks. Sageli saadakse kojukanderingiga isegi rutem valmis. Nรคiteks sel esmaspรคeval lรตpetati kojukandega poole kahest.
Kandekeskuse telefoninumbri kohta รผtles Kaiv, et sisemine tรถรถkorraldus on hetkel selline, et sealset numbrit ei jagata avalikult, kandekeskuses pole ka vastavat inimest tรถรถl, nii et asju aetakse lรคbi Tallinna. Kaivi sรตnul on ettevรตttes kรผll mรตeldud nรคiteks kohalikele vรคljaannetele seda numbrit jagada, kuid konkreetseid plaane pole selles suunas tehtud.

Reklaam:

***

Postiautomaadid tรตrguvad samuti

Omniva-poolne suhtumine ajab vihale ja naerma ka seoses pakiautomaatidega. Kristi Luik kirjeldas suvist juhtumit, kui ta tahtis pakki saata, kuid pakiautomaat lรตi ette teksti, et pangakaart on vigane. Kuna pangakaart oli tรคiesti toimiv, vรตttis ta รผhendust Omniva klienditeenistusega, kust soovitati proovida teist kaarti. Luike pahandas, et ettevรตte justkui eeldaks, et igal inimesel on mitu pangakaarti, aga samas tรคielikult vรคlistades, et probleem vรตiks olla pakiautomaadis endas. Jรคrgmisel pรคeval oli pakiautomaadile siiski paigaldatud silt, mis teavitas, et automaat ei toimi.
Luik lisas, et ta pรตhimรตtteliselt vรคldib Omniva pakiautomaatide kasutamist, kuna nendega on pidevalt probleeme.

 

7 KOMMENTAARID

7 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kรตiki kommentaare