Katri Reinsalu / foto: Siim Solman.
Ülejärgmise aasta 1. jaanuarist peatab riik reisijateveo Lelle-Pärnu raudteelõigul. Oktoobri alguses saatis Raplamaa Omavalitsuste Liit (ROL) koos Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-ga pöördumise majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni poole. Selles taotleti raudteeliikluse jätkamist Lelle–Pärnu liinil.
Eelmisel nädalal saabus ministrilt vastus. „Nõustume teiega, et tugevate regionaalsete keskuste ja maaelu säilitamiseks on oluline tagada neile võimalikult hea ja mitmekesine ligipääsetavus. Reisirongiliikluse katkemisel Lelle ja Pärnu vahel on eeldatud, et kohalike omavalitsuste, piirkondliku ühistranspordikeskuse ja Maanteeameti koostöös on võimalik rongiliiklus asendada samaväärse või parema bussiliiklusega,“ võib sellest lugeda.
Veel lisab Simson, et ministeerium ei ole palunud Edelaraudtee Infrastruktuuri AS-il Lelle-Pärnu raudteelõiku sulgeda. Ministeerium on kõigest teatanud reisirongiliikluse lõpetamisest, kuna puudub võimalus lõigu remontimiseks.
„Samuti ei ole Vabariigi Valitsusel kavas Lelle-Pärnu raudteelõiku avalike raudteede hulgast välja arvata – see eeldaks ettevõtja enda taotlust. Raudteelõigu kasutamise edasine rahastus on vajadusel võimalik läbi rääkida ja vastavaid kokkuleppeid sõlmida RB arendajaga, kui selleks on vastastikune majanduslik huvi. Seega on võimalik seda lõiku kasutada hiljem kaubaveoks, sh Rail Balticu ehitamiseks vajalike ehitusmaterjalide tarneks,“ leiab Simson.
ROL-i juhatuse aseesimees Elari Hiis ütles, et kahjuks on minister kasutanud JOKK vastust, mitte võimalust sisulist selgitust anda. Lisaks on ta puudutanud vaid pooli küsimusi, mis ROL talle saatis.
Hiis lisas, et käis eelmisel kuul Viljandis Elroni poolt kokku kutsutud koosolekul, kus käsitleti lisaks Elroni 2018. aasta plaanidele ka seda, mis hakkab saama siis, kui reisirongiliiklus Lelle-Pärnu lõigul lõpeb.
„Kuivõrd laua taga olid ka Maanteeameti ja bussifirma inimesed, oli selge, et otsus rongiliiklus lõpetada oli juba n-ö kivisse raiutud. Bussiettevõttel olid lähtuvalt Maanteeameti tellimusest olemas esmased plaanid vedude korraldamiseks kolm korda päevas, kusjuures arutleti ka võimaluse üle pikendada ronge asendavaid Pärnu-Lelle bussiliine Raplani,“ rääkis Hiis.
Elron on aga omalt poolt näinud ette, et seoses Lelle-Pärnu veomahu kadumisega lisatakse Tallinna-Viljandi suunale üks rong ning Tallinna-Rapla suunale kaks rongi päevas. Veel plaanitakse kiirrongide peatuste arvu Rapla ja Tallinna vahel vähendada.