Tiiu Luht
Kontsertorelimängija Ilona Birgele alustas muusikaõhtut Rapla Maarja-Magdaleena kirikus Bachiga (1685-1750). Sajandeid tagasi tegutsenud helilooja Johann Sebastiani loodud helitöödel on alati olnud imeväene võime puudutada nii interpreete, kes muusika valivad, kui ka nende kaudu haaratud kuulajaid. Raplas oli see samamoodi tuntav Bachi Fantasia kolmandat osa ning orelipala Allein Gott in Hoh sei Ehr (Au kiitus olgu igavest) kuulates.
Ka edasi liikus kava geograafiliselt ja ajaliselt: kuulsime Hispaania muusikat 17. sajandist – anonüümse autori loodud Batalla famosa, prantsuse muusikat 20. sajandist – omapärase laadi ja rütmiga orelipalasid kirjutanud Olivier Messiaenilt.
Ootuspäraselt olid kavas ja pakkusid elamusi Läti heliloojad, kelle tegutsemisaeg on olnud põhiliselt samuti 20. sajandil. Margeris Zarinši orelipala Usma Church on väikesest Usma Kristuse nurgakivi kirikust samanimelise järve kaldal Lätis ja see on Kuramaa puitarhitektuuri pärl.
Kontserdi lõpus kõlas Aivars Kalejsi tokaata teemal Allein Gott in der Hoh sei Ehr. See helitöö on paljudes kirikutes pälvinud tähelepanu ja teeninud kiitust nii kodumaal kui ka teistes riikides.
Kuulajad Rapla kirikus tänasid interpreeti soojalt muusika hea valiku ja meisterliku esitamise eest. Ilona Birgele on aktiivselt tegutsev muusik. Varakjani muusikakooli ja Läti muusikaakadeemia lõpetamise järel täiendas ta ennast En-schede konservatooriumis ja Salzburgis.
Rapla oreli kohta oli tal vaid kiidusõnu.
Järgmine oreliõhtu Rapla Maarja-Magdaleena kirikus on juba täna, kolmapäeva õhtul kell 20.