Stina Andok
Seoses Covid-19 levikuga on vabariigi valitsus algatanud laiaulatusliku sotsiaalkampaania „Püsime terved!”. Kampaaniat levitatakse peamiselt televisiooni, raadio ja plakatite toel, vähem kasutatakse trükimeedia võimalusi.
Ei ole saladus, et praeguses keerulises majanduslikus olukorras kannatavad meediaväljaannetest kõige enam erakapitalil tegutsevad sõltumatud väljaanded nagu maakonnalehed. Sellest tulenevalt on Eesti Meediaettevõtete Liit olnud pidevas kontaktis nii riigikantselei kommunikatsiooniosakonnaga kui ka erinevate meediaväljaannetega, et tagada vaba ajakirjanduse jätkumine ka pärast majanduse taastumist. Olukorras, mil otsetoetusi meediaväljaannetele ei laeku, otsitakse teisi võimalusi, kuidas üksteist toetada.
Üks selliseid võimalusi on meediakampaaniad. Valitsusel on võimalus ja võimekus osta reklaami väljannetesse, et edastada kõigile inimestele olulist informatsiooni. Covid-19 leviku tõkestamiseks ja inimeste parema tervisekäitumise toetamiseks on valitsus algatanud sotsiaalkampaania. Selle kaudu edastatakse inimestele sõnumeid, mis meenutavad, kuidas viirusepuhangu ajal tuleks tegutseda. Näiteks kutsutakse kampaania korras hoidma distantsi ja järgima hügieeni.
Eelmisel nädalal jõudis Raplamaa Sõnumite toimetuseni info, mis viitas, et mõned riiklikud suurasutused on pöördumas kampaanite levitamiseks munitsipaalväljaannete poole. Uurisime riigikantseleist, kuidas täpselt nad oma kampaaniat suunanud on. Riigikantselei valitsuskommunikatsiooni direktor Urmas Seaver selgitas esmalt, et riigikantselei kommunikatsioonibüroo ei koordineeri kõigi riigiasutuste kampaaniaid ning iga asutus vaatab ise, kuidas oma sõnumitega inimesteni jõuab.
Seaveri sõnul levitatakse valitsuse sotsiaalkampaaniat peamiselt televisiooni, raadio ja plakatite kaudu ning trükimeediasse jõuab seda vähem. Seaver ütles ka, et sotsiaalkampaaniat ei algatanud valitsus mitte erameedia tegevuse toetamiseks, vaid selleks, et toetada inimeste tervist. Seda sõnumit on ta enda sõnul edasi andnud ka Eesti Meediaettevõtete Liidule. Seaver soovitas meediaväljaannetel pöörduda erinevate asutuste poole ise, et pakkuda võimalusi kampaaniate edastamiseks.