3.8 C
Rapla
Neljapäev, 25 apr. 2024
LisalehtLisaleht Rohelised Sõnumid: Rohetiiger hakkab kujundama uut loodussõbralikumat maailma

Lisaleht Rohelised Sõnumid: Rohetiiger hakkab kujundama uut loodussõbralikumat maailma

Rohetiiger on algatus, mis on ammutanud inspiratsiooni digitaalseks revolutsiooniks kujunenud Tiigrihüppest. Selle juured on aga maailmakoristuse ja Teeme Ära SA juures. Missiooniks on võetud luua ja rakendada loodussõbralikke praktikaid kõikides sektorites ning kujundada välja tasakaalus majandus.

27. augustil toimunud avaüritus algas „Põhjamaa” lauluga. See ei olnud juhuslik valik. „Ma arvan, et kõik me siin saalis teame seda, milline näeb välja lund täis metsatee ja millised on need lummeuppunud metsatalud, mida see laul kirjeldas. Aga on täiesti võimalik, et kümne, kahekümne, kolmekümne aasta pärast on meie ümber inimesed, kes ei ole ise seda pilti kogenud. Nad on seda kuulnud laulust ja näinud seda meie vanade fotode pealt,” selgitas algatuse üks eestvedajaid Eva Truuverk.

Selleks, et must stsenaarium täide ei läheks, on vaja juba täna midagi ette võtta. Truuverk tõi välja pisut statistikat, mille kohaselt kasutame planeedil Maa iga aasta üle 95 miljardi tonni ressursse. Sellest üüratust kogusest 2/3 läheb ilma taaskasutamiseta laiali puistamisele ja reostusena keskkonda.

„See on asi, millega me peame midagi ette võtma,” ütles Truuverk. Ta on viimased 13 aastat maailma koristamisega tegelenud. Algas see “Teeme ära” talgutest ning laienes maailmakoristuseni. Saadud kogemus on viinud ta arusaamiseni, et nii planeeti puhtaks ei saa. Tuleb hakata tegelema põhjustega. Selleks ongi loodud uus algatus, mis alates eelmise aasta novembrist on samme astuma hakanud.

Rohelise arenguhüppe saavutamiseks tehakse sektoriteülest koostööd kolmel tasandil. Esimesel tasandil esindatakse ettevõtteid keskkonnateemadel ja tehakse ettepanekuid poliitikakujundajatele. Eesmärk on jõuda Eesti jaoks loodussõbraliku, tulevikutehnoloogiatel põhineva ja realistlikult teostatava majandusvisioonini.

Teisel tasandil viiakse muutused ellu. Selleks on loodud pilootprogramm, milles osalevad 15 ettevõtet ja asutust hakkavad astuma reaalseid samme.

Kolmas tasand on keskkonnateadlikkuse suurendamine, kus pilootprogrammis osalevad organisatsioonid omandavad olulisi teadmisi ringmajandusest ning oskusi muutuste juhtimiseks.

Samuti on loodud tarbijakäitumise tiim, kelle ülesanne on suunata tarbijaid tegema keskkonnateadlikumaid valikuid.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare