Lelle – Pärnu raudtee tehakse korda Rail Balticu materjalide veoks

0
1435
Foto: Siim Solman

Üks osa tulevase Rail Balticu trassi rajamisest on ka olemasoleva Lelle – Pärnu raudteelõigu kordategemine, et seal saaks hakata vedama Rail Balticu trassi rajamiseks vajalikke materjale.

Olemasoleva lõigu rekonstrueerimine on kavas 2021. aasta jooksul. Rail Balticu projekti Eesti koordinaator Kristjan Kaunissaare sõnas, et tõepoolest on kavas Lelle – Pärnu vaheline 1520 millimeetri laiune raudteelõik rekonstrueerida. Põhjuseks on RB ehituseks vajalike ehitusmaterjalide vedamise. “Ehitusmaterjalid tähendavad siinjuures nii mineraalmaterjale (nn põlevkivi kaevandamisel tekkinud aherainest valmistatud killustik, liiv, kruus, ballastkillustik), aga ka rööpad ja liiprid. Kõike seda tehakse selleks, et vähendada maanteedele ja kohalikele teedele materjali veoga kaasnevat koormust,” rääkis Kaunissaare.

Materjalide vedamiseks tuleb Lelle – Pärnu lõigul viia raudtee sellisesse konditsiooni, et rongid saaksid seal sõita vähemalt 40 kilomeetrit tunnis. Selleks vahetatakse liiprid, vajadusel ka rööpad ja pöörangud ning lisatakse ballastkillustikku ning teostatakse toppimistööd. “Rekonstrueeritud raudteed saab edaspidi kasutada ka teiste lähedal asuvate objektide nagu Tootsi tuulepark rajamiseks, samuti maanteede ehitamiseks vajalike materjalide veoks, kui see osutub otstarbekaks,” sõnas Kaunissaare.

Töid rahastatakse Euroopa Ühendamise Rahastust RB projekti vahenditest. Tööde hange on kavas välja kuulutada septembri jooksul, hanke viib läbi Edelaraudtee, kellele nimetatud raudteelõik kuulub. Loomulikult tekib küsimus, mis saab sellest lõigust tulevikus, kui materjalivedu on lõppenud. Edelaraudtee AS-i juhatuse liige Rain Kaarjas ütles, et selle kohta hetkel konkreetsed plaanid puuduvad.

Subscribe
Notify of
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
Vaata kõiki kommentaare